Světlý ležák z Budějovického Budvaru získal stříbrnou medaili v mezinárodní soutěži „New York International Beer Competition“ v kategorii „Lager Beer Styles – European and German Origin“. Zároveň získal i ocenění „Czech Beer of the Year“. V USA se toto pivo prodává pod značkou CZECHVAR. Porota složená z prodejců, majitelů barů zaměřených na pivo, distributorů a importérů hodnotila přes 400 vzorků piva a cideru ze 12 zemí.
„Czechvar je pravidelně oceňován v soutěžích, do kterých jej přihlásíme. Důvodem je 100 % obsah přírodních českých surovin, které mu dodávají prémiovou chuť – především tím poráží ostatní ležáky. Identitu Czechvaru a jeho kvalitu oceňují pivní odborníci na celém světě,“ říká Georgia Homsany, brand ředitelka pro Czechvar v USA ze společnosti United States Beverage. Značka Czechvar získala na soutěžích v USA během tří let již 8 medailí.
Distributorem značky CZECHVAR na území USA je od roku 2012 společnost United States Beverage. Je to společnost zaměřená na import a distribuci prémiových a tzv. „craft beer“ značek do USA. Do USA se aktuálně vyváží světlý ležák CZECHVAR v lahvích i sudech a tmavý ležák v lahvích.
Značka CZECHVAR byla vytvořena pro trh v severní Americe v roce 2000, neboť na území severně od Panamy nesmí Budějovický Budvar na základě známkoprávní smlouvy z roku 1939 používat své tradiční ochranné známky „Budweiser Budvar“, „Budweiser“, „Budweis“ nebo „Bud“. I proto je na etiketách piva CZECHVAR místo jména výrobce uvedena jen zkratka „B. B. N. P.“, složená z počátečních písmen plného názvu pivovaru (Budějovický Budvar, národní podnik).