Audi rozšíří začátkem roku 2012 rodinu modelů A1 o pětidveřovou variantu A1 Sportback, která se vyznačuje emocionálním stylem, individuálním charakterem, mladistvým duchem, nadáním na poli komunikace, sportovními výkony a hospodárností. A1 Sportback má všechny předpoklady k tomu, aby navázal na úspěch třídveřového Audi A1.Audi A1 Sportback navazuje na stylistické pojetí třídveřového modelu A1. Kapota motoru a zadní výklopné víko zasahují do bočních stěn karoserie, ramenní linie probíhá v celé délce vozu a elegantní oblouk střechy s integrovaným spoilerem přechází v silně skloněný střešní sloupek C. Přídi dominuje velká maska chladiče Singleframe se zkosenými horními rohy. Světlomety se dodávají také v provedení Xenon plus. Výkonné diody LED vytvářejí vizuálně homogenní světlo nejen ve světlometech pro denní svícení, ale i v plasticky tvarovaných zadních svítilnách.
Na přání lakuje Audi střechu včetně střešních sloupků a střešního spoileru jednou ze tří kontrastních barev. Mezi 12 barvami karoserie je nový oranžový odstín Samoa namíchaný exkluzivně pro A1 Sportback. Další výbavou na přání je exteriérový paket S line se sportovně elegantními detaily. Z nabídky příslušenství pro A1 Sportback si bude možné později vybírat sady aerodynamických doplňků a barevných fólií.
Audi A1 Sportback má délku 3,95 metru a stojí na rozvoru 2,47 metru, čímž se nijak neliší od třídveřové verze. Šířkou 1,75 metru a výškou 1,42 metru ji však překonává vždy o šest milimetrů. Díky pečlivé práci v aerodynamickém tunelu se může základní verze pochlubit součinitelem aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,32.
Ve dvou třetinách struktury karoserie modelu A1 Sportback nalézají uplatnění oceli s vysokým a nejvyšším stupněm pevnosti. Tvarovou stálost prostoru pro cestující zaručují oceli tvářené za tepla včetně tvrzení, jimž velký teplotní skok během procesu tváření propůjčuje extrémně vysokou pevnost v tahu. Díky ní je možné používat plechy s menší tloušťkou stěny a nižší hmotností.