Lexus představuje GS 250

Sdílejte tento článek na Facebooku

Na mezinárodní automobilové výstavě Guangzhou 2011 se 21. listopadu v 10:30 místního času poprvé představil nový luxusní sedan Lexus GS 250. Pod kapotou nového GS 250 bude motor 2,5 l V6 se systémem D-4S (přímé i nepřímé vstřikování) a proměnným časováním ventilů Dual VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent) pro vačkový hřídel sacích i výfukových ventilů. Pohonná jednotka vyvine max. výkon 154 kW / 209 k DIN při 6 400 ot/min, resp. točivý moment 253 Nm při 4 800 ot/min. GS 250 tak zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,6 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 230 km/h. Spotřeba paliva činí 8,9 l/100 km a emise CO2 jsou na úrovni 207 g/km.

Nový motor 2,5 l V6 spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou ‘Lexus 6 Super ECT’ s jemným odstupňováním převodových stupňů, která je vybavena funkcí sekvenčního řazení v manuálním režimu. Nabízí řadu technických vylepšení, jako např. rychlejší přeřazování, rychlejší přemostění měniče točivého momentu a používání automatických meziplynů při řazení nižších převodových stupňů, s podporou různých jízdních režimů nastavitelných přepínačem Drive Mode Select.

Nové GS 250 se bude nabízet včetně širokého spektra pokrokových technologií, které využívají i ostatní provedení z modelové řady GS.

S ohledem na vysokou úroveň pohodlí všech pasažérů je nové GS 250 prostornější a nabízí více místa pro hlavu i nohy předních i zadních cestujících. Kromě toho je vybaveno řadou nejmodernějších technologií, jako např. poslední verzí systému ovládání Remote Touch a největší obrazovku palubního multimediálního systému (o úhlopříčce 12,3″) na světě. Model GS je dále vybaven energeticky úspornou soustavou klimatizace S-Flow s technologií čištění vzduchu ‘nanoe’, nebo např. špičkovou audio soustavou Mark Levinson®, jejíž součástí je až 17 reproduktorů.

Nové GS kromě toho charakterizuje vylepšená jízdní dynamika díky nové karoserii vykazující lepší tuhost (o 14 %) v kombinaci s vyladěným systémem zavěšení předních i zadních kol a optimální polohou řidiče za volantem. Díky všem provedeným změnám je nové GS 250 dynamičtější a agilnější. Řidiči je k dispozici ovladač jízdních režimů Drive Mode Select, který upravuje chování vozidla dle stavu vozovky a upřednostňovanému stylu jízdy. Vybírat je možné z režimů ECO, NORMAL a SPORT S. U vozů GS 250 vybavených systémem AVS (adaptivní odpružení) lze navolit i režim SPORT S+ zprostředkující ještě dynamičtější jízdu.

Nové GS 250 přináší i další výhody v podobě bezpečnostních vylepšení, jako je vylepšený bezpečnostní systém pro předcházení kolizím (PCS) v kombinaci se stabilizační systémem VDIM a řadou dalších systémů, mj. systémem LKA pro udržování vozidla v jízdním pruhu, systémem pro monitorování mrtvých úhlů (BSM) a systémem pro noční vidění (Night View).

GS 250 se bude nabízet i v úpravě F Sport.

Sdílejte tento článek na Facebooku
Předchozí článek
Následující článek