
Koncepční model Infiniti ETHEREA, jehož světová premiéra proběhla na autosalonu v Ženevě, nově definuje standard kompaktního luxusního vozu pro novou generaci náročných mladých zákazníků a současně předznamenává budoucí novou modelovou řadu vozů Infiniti pro Evropu, se kterou tato, konvence potírající, značka poprvé vstoupí do třídy kompaktních vozů. ETHEREA nabízí vše, co je pro značku Infiniti příznačné – včetně nekompromisního hybridního pohonu a důrazu na maximální radost z řízení – a přináší tak zcela novou koncepci exkluzivního kompaktního vozu. Jeho dynamický charakter a umělecky ztvárněné provedení, které se blíží jednoprostorové koncepci, vytváří siluetu, která se nepodobá žádnému jinému zástupci této třídy.
Design modelu ETHEREA důmyslným způsobem kombinuje různé styly vozů. Je to zčásti elegantní coupé, zčásti prostorný sedan, zčásti praktický hatchback a zčásti dokonce vysoký crossover. A protože jde o vůz značky Infiniti, nezapře v sobě ani charakter sportovního vozu.
Stejně jako všechny modely Infiniti klade i ETHEREA důraz nejen na design, ale také na radost z jízdy. Koncepční vůz, postavený na vlastní platformě, byl navržen pro použití výkonné a přitom vysoce účinné hybridní pohonné jednotky, založené na inovativním systému jednoho elektromotoru v kombinaci se dvěma spojkami. Jde tedy o stejný systém jako u prvního hybridního modelu Infiniti M35h, který v současné době přichází na evropský trh.
Přeplňovaný čtyřválcový benzinový motor s objemem 2,5 litru a výkonem 245 k zaručuje citlivou reakci a silnou akceleraci v celém provozním rozsahu. Elektromotor pak v případě potřeby dodává další výkon a zajišťuje tichý chod bez emisí při nižších rychlostech. Převodovka je typu CVT (s plynule proměnným převodem) a poprvé u vozu Infiniti je použit pohon předních kol.
Hybridní pohonná jednotka je podobně jako u modelu M35h navržena tak, aby využívala samotný elektrický pohon častěji, po delší dobu a při vyšších rychlostech, než je u hybridních vozů obvyklé. Výhody hybridního pohonu se tedy u vozu ETHEREA uplatní nejen na rušných městských ulicích, ale i na otevřené silnici. Výsledkem je maximální účinnost a nízké emise CO2, a to bez jakýchkoli kompromisů z pohledu řidiče.
Nezávislé zavěšení kol, rekuperační brzdy a vyspělý elektrohydraulický posilovač řízení dále přispívají k rovnováze mezi výkonem a ekologickým provozem.