Známe ceny nového Fordu Focus

Sdílejte tento článek na Facebooku

Napjatě očekávaný nový Ford Focus se v České republice začne prodávat už za několik týdnů. Dnes už proto společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o., v předstihu oznámila jeho ceny. Nový Ford Focus má při svém vstupu na trh jediný úkol: Stát se opět etalonem kvality v nižší střední třídě! K tomu mu určitě pomohou jízdní vlastnosti, spojené u nového modelu s úrovní jízdního komfortu srovnatelnou se standardem velkých luxusních limuzín vyšší střední třídy. V ceníku nového Focusu tak můžete najít hned 15 pokrokových bezpečnostních a komfortních systémů. Nabízí totiž:

Systém prevence nárazu při nízké rychlosti Active City Stop.

Systém BLIS pro hlídání mrtvého úhlu se signalizací ve vnějších zpětných zrcátkách.

Varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a systém pro automatické navrácení do jízdního pruhu.

Funkci rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost.

Automatické přepínání dálkových světel.

Sledování bdělosti řidiče.

Aktivního parkovacího asistenta umožňujícího automatické podélné parkování.

Adaptivní tempomat (ACC) s detektorem bezpečné vzdálenosti.

Nastavitelný omezovač rychlosti.

Systém stranového přesměrovávání točivého momentu TVC.

Asistenta pro rozjezd do svahu HSA.

Systém Stop-Start.

Varování při sníženém tlaku v pneumatikách (DDS).

Funkci stabilizace jízdy s přívěsem.

Nový Ford Focus přichází na český trh ve dvou stupních výbavy, přičemž už základní Trend nabízí od klimatizace, rádia s CD a USB, přes řadu bezpečnostních prvků včetně ESP či šesti airbagů, po plnou elektrickou výbavu. Vrcholný stupeň výbavy Titanium přináší navíc celou řadu prvků, jako jsou např. automatická dvouzónová klimatizace, 16“ kola z lehkých slitin, tempomat, startovací tlačítko Ford Power či zadní světla s LED diodami.

Na výběr jsou tři typy karoserie – 5dv. hatchback, 4dv. sedan a praktické kombi a čtyři zážehové a pět vznětových motorů ve výkonovém rozpětí od 95 do 182 koní. Špičku mezi současnými evropskými zážehovými motory přitom znamenají oba agregáty 1.6 EcoBoost o výkonu 150 či 182 k. Jedná se o motory vyvinuté Fordem v rámci tzv. downsizingu, tedy snižování objemu, které však díky přeplňování, přímému vstřiku benzinu a variabilnímu časování ventilů přináší nejen vyšší výkon, ale také nižší spotřebu než srovnatelné agregáty atmosférické. Špičkový 1.6 EcoBoost tak při nejvyšším výkonu 182 k při 5 700 ot/min a točivém momentu 240 Nm v rozmezí 1 600 – 5 000 otáček za minutu spotřebuje pouze 6,0 l / 100 km a emise CO2 činí pouze 139 g / km.

Český Ford přitom na všechny varianty nového Fordu Focus (včetně čtyřdveřového sedanu) vyhlásil tzv. zaváděcí bonus ve výši 65 000 Kč, a tak jsou ceny nového kandidáta na vedoucí pozici v nižší střední třídě více než přístupné. Nový Ford Focus 5dv. 1.6 Duratec Ti-VCT (105 k) je tak v nabídce již za cenu 359 990 Kč, nejlevnější sedan se stejným motorem za 384 990 Kč a kombi za 393 990 Kč.

Zákazníci si tak nový Ford Focus mohou u autorizovaných partnerů Ford objednat již dnes; první vozy budou fyzicky k dispozici v polovině března.

Sdílejte tento článek na Facebooku