SUV Audi Q5 není v automobilových vodách novinkou, avšak testovaný vůz s paketem Offroad přitahoval pozornost po celou dobu testu. Kombinace bílého perleťového laku, výrazných plastů na předních a zadních náraznících, ozdobných prvků ochrany podvozku z ušlechtilé oceli a chromovaná žebra mřížky chladiče přitahovala zraky mužů v širokém okolí. Nikoliv žen, jak jsem předpokládal. Byli to převážně muži, kteří mohli na Audi oči nechat. Vůbec se jim nedivím, protože tahle kombinace jí vážně slušela. Testovaný model:
Audi Q5 2.0 TDI quattro
motor: řadový vznětový čtyřválec DOHC s turbodmychadlem a přímým vstřikováním 1968 cm3
výkon: 125 kW/170 k při 4200 ot./min.
točivý moment: 350 Nm při 1750 – 2500 ot./min.
rozměry: délka 4629 mm, šířka 1880 mm, výška 1653 mm
rozvor náprav: 2807 mm
Model Q5, představený na jaře roku 2008, patří k povedeným kouskům. Uhlazená tvář, která ale nepostrádá dynamické rysy, sebevědomá přední maska se zvýrazněnými vertikálními lištami mřížky chladiče (jak je u vozů Audi s pohonem 4×4 zvykem), výhradně kvalitní materiály v interiéru a bezchybné dílenské zpracování. Spolu s rozměry karosérie, která sice působí robustně, ale svou délkou 4,6 metru stále umožňuje příjemné manévrování v městském provozu, padla Q5 mnoha zákazníkům do noty.
Celý test najdete v časopisu Auto4Drive č. 2/2011, který je v prodeji na stáncích. Můžete si ho také předplatit na www.auto4drive.cz.