
S novým kombi rozšiřuje Mercedes-Benz od zitřka, 21. listopadu 2009 modelovou rodinu třídy E o dalšího charakteristického člena. Obdobně jako limuzínu a Coupé spojuje také nový vůz kombi jak svébytný design, tak požadavek na čelní pozici v oblasti bezpečnosti, komfortu, kvality a funkčnosti.
S novou třídou E se objevila na startu celá řada technických inovací, které žádný automobil této třídy na světě nenabízí – počínaje detekcí únavy řidiče přes systém automatického plného brzdění aktivovaný při akutním nebezpečí srážky, asistenční funkci adaptivního dálkové světla až po aktivní kapotu. Všechny tyto inovace se týkají samozřejmě i verze kombi. K nim patří také sériové vzduchové odpružení s regulací výšky karoserie na zadní nápravě a zajímavá řešení zvyšující funkčnost prostoru pro náklad.
Třída E kombi platí za základ segmentu prémiového lifestylového vozu kombi, vzniklého před více než 30 lety. Od startu prvního kombi v roce 1977 zvolilo více než milion zákazníků tuto praktickou variantu limuzíny Mercedesu vyšší automobilové třídy. V této úspěšné tradici chce pokračovat i pátá generace Mercedesu kombi a zároveň také hodlá navázat na zdařilý start limuzíny. Ta byla v Evropě uvedena teprve na jaře 2009 a již v květnu se ve svém segmentu usadila na špičce světového prodeje. Dnes hovoří statistika o tom, že novou třídu E si pořídilo na 40 000 zákazníků.
Při uvedení nového kombi na trh je v jeho nabídce pět motorů v rozmezí výkonů od 125 kW/170 k až po 285 kW/388 k. Nové a dále přepracované agregáty dávají při nižším pracovním objemu větší výkon než motory dosavadní a jejich hodnoty spotřeby jsou na úrovni, která byla dosud obvyklá u kompaktních vozů. Umožnila to řada inovací, jako například u benzínového modelu E 350 CGI BlueEFFICIENCY s přímým vstřikem nasměrovaného paprsku benzínu. Motory CDI vděčí za své výjimečné postavení kromě jiného nově vyvinutým piezoelektrickým vstřikovačům a dvoustupňovému přeplňování. Všechny motory splňují ekologickou normu EU 5.