Jak využít umělou inteligenci ke zefektivnění práce?

Sdílejte tento článek na Facebooku

Umělá inteligence (AI) je stále více využívána v různých oblastech práce, kde může zefektivnit a zjednodušit mnohé činnosti. Je schopna pomoci s rychlým vyhledáváním informací, rešeršemi, překlady, popisky, tvorbou krátkých i delších textů, odpověďmi na e-maily a dalšími úkoly, které by jinak zabíraly hodně času a energie.

Rutinní úkony

Umělá inteligence dokáže velmi rychle zpracovávat rutinní opakované práce prováděné na počítači jako je například vyplňování dotazníků, generování grafů, reportů a diagramů. Díky sledování lidské činnosti dokáže také vytvářet související dokumentaci a urychlit tak administrativu.

„AI tak ulehčí lidem od rutinních úkonů, které jsou časově náročné, nudné a unavující. Proto je vhodné je automatizovat pomocí umělé inteligence,“ říká Michal Černý ze společnosti Audiopro.

Tvorba obsahu

AI umí pomoci například s články, blogy, prezentacemi, shrnutími či tvorbou popisků, klíčových slov nebo sloganů. Také může překládat texty do různých jazyků, kontrolovat gramatiku a pravopis, generovat otázky a odpovědi, vytvářet anotace a citace. Velmi dobře slouží jako inspirace či základ pro finální podobu textů, stále však je zapotřebí kritického nebo tvůrčího myšlení, které koncept dotáhne.

Pomoc s grafikou

Umělá inteligence může vytvářet obrázky a grafiku na základě popisu nebo zadání. To může být užitečné pro tvorbu originálního a personalizovaného vizuálního obsahu. Dokáže také upravovat a retušovat obrázky a grafiku.

Výkonná asistentka

AI může být využita jako virtuální asistent, který odpovídá na dotazy, plánuje schůzky, organizuje úkoly, posílá upozornění a dokáže třeba shrnovat komunikaci.

Uměle inteligentní brainstorming

„Umělou inteligenci lze také efektivně využít k brainstormingu a generování řešení složitých problémů. Může nabídnout nový pohled na věc, podporovat kreativní myšlení a pomůže hledat nové nápady,“ říká Josef Jankovský, HR manažer české módní značky Vuch. „Kolegové v týmu mohou být v zajetí ve stereotypech myšlení a uvažování. Rozumné použití AI tedy může být velkým obohacením,“ dodává.

Umělá inteligence však není zázračným nástrojem, který by vyřešil všechny problémy za nás. Je potřeba ji využívat s rozumem, opatrností a respektem. Je také důležité spolupracovat s ostatními lidmi, kteří mohou mít jiné názory, zkušenosti a dovednosti. Umělá inteligence by měla být chápána jako pomocník, nikoliv jako konkurent nebo hrozba.

Foto: Aspen

Sdílejte tento článek na Facebooku