Toyota nastoupila cestu výrazného designu a u svého nejmenšího modelu Aygo použila na přední části prvek ostře řezaných tvarů, který připomíná písmeno „X“. Tato zdánlivě jednoduchá úprava proměnila malé autíčko k nepoznání. Hravě dravá tvářička se nyní objevuje i u dalšího modelu Yaris.Vůz zařazený do segmentu B tvoří víc než pětinu prodaných aut značky Toyota v Evropě. Kupují si jej většinou soukromí zákazníci (ze 70 %) a v loňském roce jich bylo na starém kontinentě více než 170 tisíc. Zejména v zemích, kde existuje státní podpora alternativních pohonů automobilů, vzrostla obliba Yarisu i díky uvedení hybridního modelu.
Zacílit na emoce, to byl jasný úmysl designérů a záměr se zjevně podařil. Auto je nyní přitažlivější pro mladší zákazníky a nabízí více možností individualizace. V dnešní rychlé době, kdy se tempo života neustále zvyšuje a vše je zaměřeno na výkon, není čas na romantické snění. Vítězí jenom dynamický styl a tomu přesně nový Yaris odpovídá. Horní část masky chladiče se propojuje se spodní částí v místě, kde se nachází logo. Spolu tak tvoří na přední části vozu tvar písmene „X“, který zdůrazňují chromované prvky. Zadní část auta dostala rovněž nový vzhled – nárazník se zabudovaným difuzorem a LED diodová světla.
Snaha o větší „rozpohybování“ pokračuje i v interiéru. Ztenčená horní část přístrojového panelu obrací pozornost k horizontální linii palubovky, takže vše působí štíhlejším dojmem. Toyota se zaměřila i na použité materiály – jsou měkčí, příjemnější a působí lépe. Podle stupně výbavy má horní část přístrojového panelu různé typy textury, takže i tady je prostor pro odlišení se. Další změnou je ústup od lesklých chromů k matným chromovaným povrchům, které vypadají moderněji. Variabilní jsou i barvy potahů sedadel a barevné kombinace interiéru. Nový Yaris měří na délku 3950 mm, rozvor je 2510 mm. V zavazadelníku najde místo 286 litrů nákladu.
Yaris přichází s pohonnými jednotkami, které deklarují příkladně nízkou spotřebu, navíc je v nabídce i vůz s hybridním pohonem s průměrnou konzumací 3,3 l benzínu na 100 km. Z konvenčních pohonů můžete volit mezi dvěma zážehovými a jedním vznětovým motorem. Toyota očekává největší zájem o výkonnější benzínovou jednotku 1,33 Dual VVT-i, která je řazena šestistupňovým manuálem, můžete ji ale mít i s variátorovou převodovkou Multidrive S, která kromě automatického umožňuje i ruční sekvenční řazení v sedmi přednastavených rychlostních stupních. Spotřeba tohoto motoru, který disponuje výkonem 73 kW, se v kombinovaném provozu udává 4,8 l/100 km. Dieselový motor 1,4 poskytuje výkon 66 kW a spotřeba by se měla pohybovat kolem 3,8 l/100 km. Výrazným přepracováním prošel základní benzínový motor 1,0, tříválec s výkonem 52 kW, který plní Euro 6 a slibuje snížení spotřeby na 4,3 l/100 km. Je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou a inženýři se při jeho úpravách soustředili i na snížení hlučnosti a vibrací. Na novinářských jízdách jsme vyzkoušeli hlavně upravený litrový tříválec, který „sedne“ především řidičům, kteří stojí o klidnou a hlavně ekonomickou jízdu. Pro dynamičtější pocit z jízdy bychom shodně s automobilkou doporučili silnější benzínový čtyřválec, s nímž je Yaris hned veselejší.
Jízda s touto nově střiženou Toyotou je pohodlnější a komfortnější, než byste vzhledem k velikosti čekali. Konstruktéři totiž výrazně vylepšili podvozek a zvýšili tuhost karoserie. Na zadní nápravě byla použita nová torzní příčka a také měkčí vinuté pružiny, které jsou i na přední nápravě. Všechny úpravy se výrazně projevily na snížení náklonů v zatáčkách, měkčích přejezdech nerovností a lepší ovladatelnosti. Další snaha byla zaměřena i na snížení hlučnosti v kabině.
Žádné moderní auto dnes neobstojí bez vyspělého multimediálního systému a Yaris neponechává nic náhodě. Od druhého stupně výbavy nabízí rozhraní s barevným sedmipalcovým dotykovým displejem, na němž může být přenášen také obraz couvací kamery. Podporuje také připojení vlastního smartphonu. Navigace Go poskytuje všechny běžné navigační funkce a další vylepšení získáte přes zákaznický portál Toyoty. Velmi příjemná je možnost komunikace se systémem v českém jazyce.