Toyota slaví 75 let

Sdílejte tento článek na Facebooku

V polovině 30. let minulého století si mladý Kiichiro Toyoda uvědomil potenciál sériově vyráběných vozů určených široké veřejnosti. Po několika letech vytrvalého úsilí se mu nakonec podařilo přesvědčit výrobce textilních strojů, společnost Toyoda Automatic Loom Works, a tak vznikla nová sekce se zaměřením na automobily. Zde začíná 75 let historie slavné japonské automobilové značky Toyota. Díky Kiichirově neochvějnému přesvědčení se v roce 1937 jeho malá vyčleněná divize z Toyoda Enterprise přetvořila v Toyota Motor Company. Nyní o 75 let později je Toyota přítomna ve více než 170 zemích celého světa a z jejích výrobních linek postupně sjelo již na 200 milionů vozů.

Vždy oblíbená Toyota Corolla si pevně drží svůj primát nejprodávanějšího vozu v automobilové historii, přičemž během 11 modelových generací se jí prodalo přes 39 milionů kusů. Muži i ženy ve všech výrobních provozech i administrativních centrech Toyoty po celém světě se každým dnem snaží o to, aby automobilka vyráběla stále lepší a lepší vozy. Tato hluboce zakořeněná filozofie neustálého zlepšování, neboli kaizen v japonštině, se odrazila v novém evropském sloganu Toyoty, který staví i na programu Toyota Way: Always a Better Way (tj. „vždy lepší cesta“).

Při oslavě u příležitosti vyrobení vozu Toyota s pořadovým číslem 200 milionů se vyjádřil Akio Toyoda, prezident společnosti Toyota Motor Corporation: „Jsme odhodláni vyrábět stále lepší vozy. A to je společným cílem všech 300 000 pracovníků automobilky Toyota po celém světě.“

S blížícím se 75. výročím automobilky Toyota (oficiálně 3. listopadu) se Toyota v Evropě chystá zahájit řadu iniciativ k uctění obětavosti všech spolupracovníků z celého světa v průběhu posledních 75 let. Tyto iniciativy jsou zároveň koncipovány tak, aby společnost vyjádřila svůj vděk zákazníkům, fanouškům a nadšencům do automobilů, kteří se tak s Toyotou budou moci podělit o její dlouhou historii.

Sdílejte tento článek na Facebooku
Předchozí článek
Následující článek