Škodovka má výsledky roku 2009

Sdílejte tento článek na Facebooku

Na včerejší tiskové konferenci v Praze oznámilo vedení Škoda Auto, že značka dosáhla v loňském roce jako jeden z mála výrobců i přes velmi obtížné podmínky na automobilových trzích prodejního rekordu. Celkově dodala svým zákazníkům 684 226 vozů, což je o 1,4 % více než v roce 2008. Za nárůstem dodávek stojí především silný růst automobilového trhu v Číně, kde bylo prodáno 122 556 vozů. K tomu přispěl i prodejní rekord na německém trhu, na kterém Škoda Auto díky státní podpoře v podobě „šrotovného“ prodala 162 328 vozů.

Nejprodávanějšími modelovými řadami se staly Octavia s 273 590 vozy a Fabia s 264 173 vozy. Nejvyšší přírůstek oproti předcházejícímu roku na celkem 44 548 vozů vykázala modelová řada Superb. Velký zájem zákazníků vyvolal i první vůz značky Škoda v segmentu SUV – Škoda Yeti. Od loňského září, kdy byl Yeti oficiálně uveden na trh, se až do konce roku prodalo celkem 11 018 vozů.

Hospodářské výsledky skupiny Škoda Auto významně ovlivnily pokračující světová hospodářská a finanční krize a pokles celkových trhů. Tržby Skupiny dosáhly 187,9 mld. Kč a proti předcházejícímu roku tak klesly o 6,2 %. Provozní výsledek činil 5,9 mld. Kč (-56,5 %), zisk před zdaněním 4,7 mld. Kč (-64,8 %).

Škoda Auto zůstala i v roce 2009 nejvýznamnějším exportérem České republiky se zhruba 7% podílem na celkovém vývozu země.

Sdílejte tento článek na Facebooku
Předchozí článek
Následující článek