SEAT představil na Ženevském autosalonu nový Leon SC, který je druhou fází v zavádění nové řady kompaktních vozů španělské značky, jež bude poprvé zahrnovat více než jednu variantu karoserie. Nová třídveřová verze bude klíčová pro zvyšování prodeje Leonu, protože rozšíří pokrytí trhu značkou SEAT v nejoblíbenějším segmentu v Evropě a uspokojí potřeby nových klientů, kteří touží po sportovnějším vozu s maximální funkčností. SEAT navíc koncem roku začne prodávat Leon ve verzi kombi. James Muir, prezident společnosti SEAT, definoval Leon SC jako vozidlo „navržené tak, aby bylo nejkrásnějším vozem ve svém segmentu“. Muir zdůraznil vynikající přijetí pětidveřového Leonu, který byl představen na Pařížském autosalonu. „Dosud jsme zákazníkům dodali více než 10 000 vozů a v současnosti máme objednávky na 15 000 vozů.“ Muir dodal, že SEAT „prochází obrovskou transformací nepřetržitým uváděním moderních, atraktivních a velmi konkurenceschopných nových produktů. A to je teprve začátek. Připravujeme mnoho dalších překvapení, která nadchnou zákazníky a přispějí k tomu, aby se naše značka významně podílela na realizaci růstové strategie koncernu Volkswagen“.
Stejně jako pětidveřová verze je i nový Leon SC vyráběn v Martorellu (Barcelona) a používá průkopnickou platformu MQB koncernu Volkswagen. V porovnání s pětidveřovou verzí má Leon SC o 35 mm kratší rozvor. Díky použití vyspělých materiálů ve výrobě je Leon SC nejlehčím vozem ve své třídě – v porovnání s předchozí generací má o 110 kg nižší hmotnost. To je klíčový předpoklad pro lepší jízdní vlastnosti a nižší spotřebu paliva. Stejně jako u pětidveřového vozu je pro Leon SC připravena paleta motorů s výkony od 63 kW (86 k) do 135 kW (184 k). Motor 1.6 TDI CR 77 kW (105 k) se systémem Start/Stop má hodnotu emisí CO2 pouhých 99 g/km.
Nový Leon SC se objeví u prodejců od května.
SEAT sbírá od začátku letošního roku plody své produktové ofenzivy, v jejímž rámci uvedl v roce 2012 na trh nové modely Mii, Ibiza, Toledo a Leon. V lednu a únoru 2013 dodal SEAT zákazníkům po celém světě o 14 % více vozů než ve stejném období předchozího roku. Velmi výrazné oživení poptávky zaznamenal SEAT zejména v Německu, Španělsku, Velké Británii, Mexiku a Alžírsku. SEAT navíc získal zpět pozici nejprodávanější značky ve Španělsku a je nejrychleji rostoucí značkou v Německu, kde se zařadil mezi deset nejprodávanějších značek.
Španělská společnost pokračovala během prvních dvou měsíců letošního roku v růstu i za hranicemi Evropy. V roce 2012 zvýšil SEAT prodej mimo Evropu o 46 %. Podíl mimoevropských regionů na celkovém prodeji se v porovnání s rokem 2011 zvýšil o 7 procentních bodů na 18 %, a to zejména díky skvělým výsledkům v Mexiku, kde SEAT prolomil hranici 20 000 prodaných vozů; v Alžírsku, kde prodej vzrostl čtyřnásobně během jediného roku na celkových 16 000 vozů; a v Izraeli, kde se počet prodaných vozů SEAT zvýšil od roku 2008 pětinásobně na více než 6000. V meziročním srovnání se v lednu a únoru 2013 zvýšil prodej vozů SEAT mimo Evropu o 37 %. V současnosti směřuje každý pátý vůz SEAT na mimoevropské trhy.
Nový Mii Ecofuel, nejčistější model v historii značky SEAT SEAT rozšířil řadu Mii o novou verzi Mii Ecofuel, která má nejnižší emise CO2 ze všech sériově vyráběných vozů v historii značky SEAT. Hodnota emisí CO2 – pouhých 79 g/km – je nejlepší ve své třídě. Mii Ecofuel vystavený v Ženevě je ekologické řešení pro cestování po městě. Je to první model značky SEAT, který jezdí na stlačený zemní plyn (CNG), a nabízí tak výjimečnou hospodárnost a nízké provozní náklady. S průměrnou spotřebou 2,9 kg CNG/100 km stojí jeden kilometr jízdy pouhých 0,73 Kč (při průměrné ceně CNG 25,10 Kč/kg k 1. 1. 2013; zdroj: www.cng.cz).
Motor nového modelu SEAT Mii Ecofuel byl speciálně zkonstruován pro provoz na CNG, ale může spalovat rovněž bezolovnatý benzin Natural 95. Mii Ecofuel ujede na plnou nádrž CNG (11 kg) vzdálenost 380 kilometrů. Přídavná nádrž na 10 litrů benzinu prodlužuje dojezd o dalších 220 kilometrů. Celkem tak lze na obě nádrže ujet 600 kilometrů bez zastávky na čerpací stanici. Mii Ecofuel se již prodává na trzích s hustou sítí plnicích stanic CNG, jako je Německo, Itálie, Rakousko, Švýcarsko a Nizozemí.