Premiéra: Toyota Prius Plug-in 2010

Sdílejte tento článek na Facebooku

Hybridní vůz Toyota Prius 2010 s technologií Plug-in (PHV) má svůj debut v Severní Americe na autosalonu v Los Angeles.

Představení modelu Toyota Prius PHV, vycházející z třetí generace tohoto hybridního vozu, je zaměřeno na podporu globálního demonstračního programu, který začíná tento měsíc. Prius PHV rozšiřuje využití hybridní technologie Hybrid Synergy Drive díky zavedení první generace lithium-iontových baterií, které umožňují plně elektrický provoz při vyšších rychlostech a na delší vzdálenosti než konvenční plnohodnotný hybridní model Prius.

Když je vozidlo plně nabité, má cílový maximální dojezd pouze na elektřinu přibližně 20 kilometrů a bude moci dosahovat rychlostí až 95 km/hod. v plně elektrickém režimu. Na delší vzdálenosti se Prius PHV vrací do klasického hybridního režimu a funguje tak jako běžný model Toyota Prius. Tato možnost používání výhradně elektrického pohonu na krátké cesty nebo hybridního pohonu na delší cesty částečně řeší problém omezeného dojezdu, se kterým se dnes často potýkají elektromobily.

Během tohoto měsíce se začne dodávat celkem 350 vozidel s technologií PHV do Japonska i Evropy na podporu modelových programů u firemních i vládních partnerů, jejichž cílem je zvyšovat povědomí i připravenost společnosti na toto nové významné technologické řešení v oblasti udržitelné mobility. Na začátku příštího roku bude zahájena dodávka 150 vozidel s technologií PHV do USA, kde budou umístěna do regionálních skupin u vybraných partnerů za účelem analýzy trhu a zákazníků a prezentace technologie.

Pokud jde o zákazníky, program v USA umožní Toyotě shromáždit zpětnou vazbu o používání PHV vozidel v reálném světě, aby mohla lépe pochopit očekávání zákazníků spojená s touto novou technologií. Pokud jde o technickou oblast, má tento program potvrdit celkovou výkonnost nové technologie, včetně první generace lithium-iontových baterií v různých provozních režimech.

Všechna vozidla PHV budou vybavena přístroji na obnovení dat, které budou sledovat např. skutečnost, jak často a v jakém okamžiku se vozidlo nabíjí; jestli se baterie vybíjí nebo jsou plně nabity během nabíjení; trvání cesty, dojezd v plně elektrickém režimu, kombinovanou spotřebu a mnoho dalších parametrů.

Sdílejte tento článek na Facebooku
Předchozí článek
Následující článek