Dnes byl v Praze motoristickým novinářům předveden prototyp nového městského crossoveru Nissan Juke. Zčásti SUV a zčásti sportovní vůz přináší svěží vítr do tradičně konzervativního tržního segmentu B a nabízí originální alternativu ke konvenčnímu městskému hatchbacku. Ve stopách velkého crossoveru Murano a následně úspěšného modelu Qashqai se vydává nejmenší z trojice – Nissan Juke.
Z hlediska designu je spodní část modelu Juke čisté SUV, s robustními koly, širokými pneumatikami a vyšší světlou výškou. Horní část je nefalšovaný sportovní vůz s vysokou okenní linií, úzkým bočním prosklením a klesající linií střechy ve stylu kupé. Dojem kupé podporují i zadní dveře s klikami skrytými v rámu dveří.
Juke je založen na platformě B aliance Renault – Nissan, má rozvor 2 530 mm, délku 4 135 mm, šířku 1 765 mm a výšku 1 570 mm. Juke je navzdory kompaktním vnějším rozměrům plnohodnotným pětimístným vozem.
V Evropě budou po zahájení prodeje v tomto roce dostupné tři různé motory: jeden vznětový s objemem 1,5 l a dva zážehové 1,6litrové motory. Vrcholem nabídky pak bude zcela nový zážehový motor s turbodmychadlem a přímým vstřikováním (MR16DDT). Tento motor je jedním z nejvýkonnějších v své třídě a poskytuje výkon 140 kW (190 k) a točivý moment 240 Nm.
Juke bude kromě konvenčního pohonu předních kol dostupný také ve variantě 4×4.
Téma sportovního vozu se opakuje i v interiéru, jemuž dominuje středová konzole inspirovaná palivovou nádrží motocyklu. V celém interiéru jsou použity chromované doplňky a vysoce kvalitní materiály, přičemž sportovní styl vozu podtrhují barvy interiéru. Dokonce i dveřní loketní opěrky, tvarem připomínající potápěčské ploutve, odrážejí aktivní vzhled.
Vůz Juke bude vyráběn v závodech Nissan v Sunderlandu ve Velké Británii a v japonské Oppamě. Prodej v Evropě bude zahájen na začátku třetího čtvrtletí 2010.