Porsche Panamera 4 – Rozumná, ale bez kompromisů

Sdílejte tento článek na Facebooku

Milovníky rychlých vozů potěšilo Porsche uvedením modelu Panamera s novým motorem, kterým je benzínový šestiválec (oproti osmiválcům, které již byly v nabídce). Opticky je Panamera 4 téměř k nerozeznání od osmiválcových motorizací, až na pár detailů, kterými jsou například černé brzdové třmeny (u vyšších motorizací stříbrné) nebo okenní lišty v matné černi. Významným rozdílem je pak nejen šestiválec s 300 koňmi pod kapotou, ale také cena, která je například oproti verzi Panamera 4S (osmiválcový pětilitr, 400 k) nižší o více než půl milionu. Uspokojí tento motor nadšence, kterým se zrychluje tep při adrenalinové akceleraci? Testovaný model:

Porsche Panamera 4

motor: vpředu uložený zážehový šestiválec do V 3605 cm3

výkon: 220 kW/300 k při 6200 ot./min.

točivý moment: 400 Nm při 3750 ot./min.

rozměry: délka 4970 mm, šířka 1931 mm, výška 1418 mm

rozvor náprav: 2660 mm

Při běžné jízdě nepoznáte žádný rozdíl. Motor hladce spolupracuje s automatickou převodovkou v symbióze, proti níž není možná sebemenší námitka. V interiéru se cítíte stejně komfortně jako u modelu 4S (redakční test v Auto4Drive č. 3/2010, pozn. red.). Pojďme se tedy podívat pod kapotu.

Nový atmosférický motor V6 3,6 litru pracuje s přímým vstřikováním benzinu DFI a variabilním časováním ventilů VarioCam Plus. Poskytuje nejvyšší výkon 220 kW (300 k) a točivý moment 400 Nm. Přenos hnací síly se odehrává prostřednictvím aktivního pohonu všech kol systému Porsche Traction Management (PTM) v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK (včetně funkce Auto Start-Stop). Podvozek je ve standardu s ocelovými pružinami, za příplatek je k dispozici systém Porsche Active Suspension Management (PASM) nebo adaptivní vzduchové odpružení včetně PASM.

Celý test najdete v časopisu Auto4Drive č. 4/2011.

Sdílejte tento článek na Facebooku
Předchozí článek
Následující článek