Peugeot 5008 – za sportem s celou partou

Sdílejte tento článek na Facebooku

Do segmentu velkých SUV vstoupil nový hráč – Peugeot 5008. Svému předchůdci se vůbec nepodobá – všechno je totiž jinak. Místo rodinného MPV tu máme designově vydařený vůz, který zláká zákazníky, pro něž jsou kromě prostoru důležité i další vlastnosti.

Parta surfařů, lyžařů či nadšenců pro padákové létání, kamarádi cestující za krásami přírody, ale také páry, které se nechtějí o víkendu nudit ve městě. Zážitky jsou pro ně stejně důležité jako fakt, že do auta je nutno naložit stany, spacáky či kola. Pro ně je Peugeot 5008 jako stvořený.

Vozům SUV bývá často vyčítáno, že i přes robustní karoserii jsou uvnitř málo prostorná. Tento problém u modelu 5008 odpadá, protože variabilita uspořádání od dvoumístného po sedmimístné zaručuje jak převoz velkých nákladů, tak pohodlné cestování více osob.

Pohodlná sedadla, která lehce složíte a nastavíte podle potřeby, velký dotykový displej na středovém panelu a virtuální přístrojový štít, takové budou vaše první dojmy z interiéru. Velkou pozornost věnovali designéři středové konzole, která obsahuje minimum tlačítek, dobře působí ovladače ve tvaru kláves klavíru. Ty zajišťují pohodlnou obsluhu hlavních funkcí, například rádio, klimatizaci, navigaci, nastavení vozu či mobilního telefonu.

Novinkou je systém i-Cockpit Amplify, který vám dovolí nastavit si v kabině řadu smyslových vjemů – různé barvy a intenzitu osvětlení, styl přehrávání muziky, masážní funkce sedadel a parfém v osvěžovači vzduchu. Pro zjednodušení také můžete volit ze dvou přednastavených režimů – dynamický Boost nebo klidnější Relax.

Variabilita sedadel je obdivuhodná. V druhé řadě jsou tři samostatná sedadla, dají se nastavit v podélném směru a můžete volit i úhel opěradla, všechna mají úchyty Isofix. Ve třetí řadě pak můžete z podlahy vyklopit dvě samostatná sedadla, ta se dají i zcela vyjmout. Po sklopení sedadel v druhé a třetí řadě a rovněž opěradla na místě spolujezdce se vám do zavazadelníku vejde předmět délky až 3,20 m.

Máte na výběr benzínový motor 1.2 PureTech (130 koní) s manuální šestistupňovou nebo automatickou EAT6 převodovkou nebo 1.6 THP 165 koní s automatem EAT6. Dieselové jednotky zastupují 1.6 BlueHDi 120 koní (s manuálem i automatem) nebo 2.0 BlueHDi 150 koní s manuálem a 180 koní EAT6. Vrcholný diesel je určen výhradně pro verzi GT, nejluxusnější stupeň výbavy.

Jak je to s pohonem kol? Peugeot 5008 má poháněnou přední nápravu, přičemž stabilitu a trakci i na zhoršeném povrchu zajišťuje systém Advanced Grip Control, s nímž se můžete vydat i mimo asfalt. Unikátní je asistent pro kontrolovanou jízdu ze svahu, pro vyšší bezpečnost jsou tu zase sofistikované systémy pro sledování bdělosti řidiče, hlídání mrtvého úhlu, monitoring jízdy v pruhu, snímání dopravních značek s rychlostním limitem, přepínač dálkových světel a automatické přepínání světlometů. Velkým ulehčením je pro řidiče adaptivní tempomat a parkovací systém s panoramatickým zobrazením okolí vozu.

Cena modelu Peugeot 5008 začíná na 610 000 Kč.

Více se dozvíte na www.peugeot.cz

 

Prezentace značky Peugeot     

 

Sdílejte tento článek na Facebooku