Peugeot 208 R2 na testech

Sdílejte tento článek na Facebooku

Vůz 208 R2 prochází testováním. Poté, co tento nováček z dílen Peugeot Sport najel 1 074 km v rychlostních etapách i na silničních úsecích jako předjezdec Korsické rally, zůstává až do pátku na Korsice a pokračuje v programu testovacích jízd s cílem vyladit co nejlépe seřízení pro závody na asfaltu. Test je součástí naplánovaného programu v délce 6 000 km, který vůz absolvuje před první oficiální účastí v Ulster Rally.Peugeot 208 R2 vzbuzoval během Korsické rally značnou pozornost veřejnosti, pilotů, týmů i organizátorů rally. Všichni chtěli vidět novou R2 v servisním parku i na trati. A nováček ze stáje Peugeot nezklamal. Celý týden přesvědčoval o své spolehlivosti a výkonnosti, i přes horko, které závod provázelo. Rallye posloužila jako možnost vyzkoušet si vůz v závodní konfiguraci a ten se v rukou zkušených jezdců Stéphana Sarrazina a Benjamina Veillase projevil zcela bezchybně.

Testovací tým Peugeot Sport pokračuje celý týden v oblasti jižní Bastie v testovacích jízdách, během kterých hodlá vyzkoušet různá nastavení. Na pětidenní program, který odstartoval v pondělí, dohlíží manager projektu 208 R2 Yann Goraguer. Pro vůz je to druhá zkouška na asfaltu. První absolvoval před několika týdny ve francouzském regionu Var. Testovací jízdy byly svěřeny vítězi soutěže Volant 207 z roku 2011 Germainu Bonnefisovi. Yann Goraguer vysvětlil volbu místa pro testovací jízdy takto: „Hlavním cílem tohoto testu je pracovat na seřízení vozu v podmínkách strmých a velmi klikatých tratí, které se objevují u velkého počtu evropských závodů.“ Před týmy Peugeot Sport stojí velmi intenzivní program testovacích jízd, který za 3 týdny pokračuje ve francouzském pohoří Vosges.

Na vývoji a přípravě vozu 208 R2 na šotolině i asfaltu se podílela celá řada pilotů včetně vítězů WRC Academy 2011Craig Breena a Stéphana Sarrazina. Ti se střídali za volantem s dalšími piloty rallye, aby tak společně pokryli celou škálu stylů řízení a úrovně zkušeností.

Craig Breen k tomu uvedl: „Vůz 208 R2 si stojí skvěle. Jsem schopný ho porovnat se vším, co v kategorii R2 existuje. Je silný a nesmírně stabilní. Řídí se lehce, člověk se cítí za volantem v pohodě a v potřebném tempu. Skoro zapomenete, že je to auto s předním pohonem.“

Stéphane Sarrazine: „Řízení je naprosto přesné, auto rychle reaguje, 1.6l motor se rychle dostane do otáček, takže to můžete rozjet. Je to vyvážený závodní vůz. Se sekvenční převodovkou se rychlosti řadí samy, což je pohodlné. Silné jsou i brzdy. Je to super auto, které je jedna radost řídit.“.

Verze vozu 208 R2 pro šotolinu i asfalt bude k dispozici ve formě sady dílů za jednotnou cenu 37 500 € bez DPH. Cena zahrnuje smontovaný motor a technický průkaz. Bude možné si i zakoupit kompletní automobil 208 R2 ve verzi pro šotolinu, či asfalt za cenu 57 500 € bez DPH, s registrací Peugeot Sport.
V nabídce budou rovněž dvě sady umožňující přestavět asfaltovou verzi na šotolinovou a naopak.

Sdílejte tento článek na Facebooku
Předchozí článek
Následující článek