Nový Ford Ranger přijíždí

Sdílejte tento článek na Facebooku

Zcela nový Ford Ranger, zatím poslední člen nové generace globálních modelů značky Ford, se představil světové veřejnosti na autosalonu v australském Sydney. K velkolepé tradici pick-upů Ford Ranger nový model přidává také prostorný, komfortní a velkoryse vybavený interiér a sofistikovaný zážitek z jízdy, jaký lze obvykle očekávat pouze od moderních osobních automobilů. Za své postavení jednoho z technicky nejvyspělejších vozů ve své kategorii vděčí nový Ranger skutečnosti, že byl vyvinut na základě zcela nové globální platformy pro kompaktní pick-upy.

Platforma je určena pro vozy Ford a Mazda a její vznik byl iniciován aktuální celosvětovou strategií ONE Ford (jeden Ford). Nahrazuje hned dvě v současnosti používané platformy a zákazníkům po celé planetě přináší dosud nevídanou úroveň technické vyspělosti. Příkladem je zadní parkovací kamera, hlasové ovládání, systém dynamické stabilizace přívěsu nebo systém dynamické adaptace na aktuální zatížení.

Nový Ranger byl od začátku vyvíjen tak, aby mohl být nabízen ve více než 180 zemích na pěti kontinentech. K dostání bude jako úplná modelová „rodina“ kompaktních pick-upů se čtyřmi různými variantami karoserie, pohonem zadních nebo všech čtyř kol, dvěma úrovněmi světlé výšky a čtyřmi stupni výbavy (v závislosti na konkrétním trhu).

Ranger se těší dlouhotrvajícímu úspěchu nejen v Evropě, na jejíž trhy byl uveden v roce 1997. Celosvětově patří tento model již téměř dvacet let k nejoblíbenějším pick-upům značky Ford a miliony zákazníků nedají dopustit na jeho vyhlášené přednosti – ohromnou nosnost, schopnost vypořádat se s těžkými přívěsy a nezničitelnost i v těch nejnáročnějších provozních podmínkách.

Muskulární vzhled nového Rangeru nalézá oporu i pod kapotou – zákazníci budou moci vybírat ze tří nových motorů:

Nový řadový čtyřválec Ford Duratorq TDCi 2,2 l s nejvyšším výkonem 110 kW (150 koní) a točivým momentem 375 Nm

Agilní a hospodárný nový řadový pětiválec Ford Duratorq TDCi 3,2 l s nejvyšším výkonem 147 kW (200 koní) a mohutným točivým momentem 470 Nm

Na vybraných trzích bude Ranger nabízen rovněž s novým zážehovým motorem o zdvihovém objemu 2,5 l.

K dispozici jsou dvě nové převodovky, šestistupňová manuální a samočinná se stejným počtem rychlostních stupňů. Modely s pohonem všech čtyř kol jsou osazeny osvědčenou elektronicky ovládanou přídavnou převodovkou, která umožňuje řidiči kdykoli přepínat mezi režimy 4×2 a 4×4 tlačítkem na středové konzole mezi sedadly. Je-li zapotřebí více točivého momentu nebo naopak silnější brzdný moment motoru při sjíždění klesání s plně zatíženým vozem, lze stejně snadno zvolit redukovaný převod.

K lepší průchodnosti volným terénem přispěl tužší žebřinový rám, zvýšení světlé výšky až na 232 mm a strategické umístění komponentů hnací soustavy až nad podélné nosníky rámu, aby nemohlo dojít k jejich poškození při kontaktu s povrchem.

Začátkem příštího léta zahájí Ford výrobu nového Rangeru v thajském Rayongu, odkud budou vozy distribuovány na trhy v Asii a Tichomoří. Později bude Ranger vznikat také v Argentině a Jižní Africe, kde Ford v současné době adaptuje své tamější provozy na výrobu tohoto nového modelu. Přestože Ford nepočítá s jeho prodejem ve Spojených státech a Kanadě, bude nový Ranger k dostání na více než 180 trzích po celém světě. Stane se tak jedním z nejrozšířenějších produktů značky Ford.

Sdílejte tento článek na Facebooku