Nové Subaru WRX STI 2.5 v prodeji

Sdílejte tento článek na Facebooku

Výkonová vlajková loď Subaru, WRX STI, prošla plnou modelovou obměnou v roce 2007. Je to vysoce uznávaný model ve svém segmentu. Nyní, na prahu vstupu do třetího roku modelového života, je u MR11 základním cílem získat maximální výkon, které WRX STI je schopné nabídnout.MR11 WRX STI je odvážný model založený na koncepci „Nejrychlejší WRX STI v historii“. Jako důkaz oprávněnosti tohoto tvrzení může posloužit fakt, že nový testovací vůz WRX STI, pilotovaný dlouholetým fanouškem Subaru a zkušeným rallyovým jezdcem Tommi Mäkinenem dosáhl na Severní smyčce okruhu v Nürburgringu úctyhodného času 7’55’00, a byl tak o plné 4 sekundy rychlejší než předchozí verze na podobné akci v roce 2004. Zároveň se jednalo o vůbec nejrychlejší čas dosažený s vozem Subaru na Nürburgringu od zahájení prvních vývojových testů WRX a WRX STI v roce 1992.

Tento koncept tedy bude pokračovat i v nadcházejícím modelovém roce 2011. U Subaru se navíc slovo „nejrychlejší“ neodkazuje jen na maximální nejvyšší rychlost nebo výkon motoru, ale také na rychlost v zatáčkách, získanou též díky dalšímu dílčímu vylepšení celkových dynamických parametrů, zavěšení, handlingu a stabilitě. Subaru se stále chce držet filozofie stavět své vozy orientované na řidiče a nabízející jistotu za volantem.

V modelové obměně byl kladen důraz na následující 2 oblasti – další vylepšení jízdních výkonů a přípravu ikonického 4dveřového modelu WRX STI Sedan. Vozidlo bylo sníženo o 5mm a provedly se změny na celkovém nastavení zavěšení, velkým pokrokem je i dosažení tužšího odpružení. Auto je proslulé svojí adhezí k vozovce, i tato schopnost se dále zlepšila, takže řidič může cítit ještě větší důvěru než kdy předtím při každém průjezdu zatáčkou. Toto nastavení by mělo akcelerovat maximální potenciál každého řidiče. Nejen na základě ohlasů zákazníků byl do modelové řady přidán sedan. Široký styling vozu s aerodynamicky vyváženou nízkou karoserií má ztělesňovat agresivní naturel WRX STI. A nepochybně bude oslovovat zákazníky, kteří výkonný sedan od Subaru mají ve svých srdcích.

Již dříve také koncern Fuji Heavy Industries, výrobce vozů Subaru, oznámil, že na evropských trzích bude modelové označení „Impreza“ u extrémních verzí této modelové řady nahrazeno ikonickým názvem „WRX STI“. Vozy v provedení sedan i hatchback budou nadále označeny „Subaru WRX STI“. Jasně se tak oddělí výkonné a základní modely a ještě více se zdůrazní extrémní image modelu WRX STI.

Subaru bude na český trh dovážet obě karosářské varianty ve dvou výbavách WRX STI a WRX STI Top. Bohatá základní výbava bude ve výším stupni Top obohacena např. o kola BBS, sportovní sedadla Recaro, integrovaný DVD navigační systém, bezklíčkové odemykání a startování vozu. Ceny vozů jsou 1 080 000 Kč a 1 200 000 Kč, karoserie sedan je o 20 000 Kč dražší.

Sdílejte tento článek na Facebooku