Luxusní sportovní sedan Kia Cadenza, který byl dnes slavnostně “odhalen” v Koreji a který se začne prodávat v průběhu příštího roku, bude pro značku Kia znamenat velký krok do budoucnosti. Nová Cadenza si odbude světovou premiéru 12. prosince na Motor Show v Rijádu v Saudské Arábii a bezprostředně potom se také objeví 15. prosince na autosalonu v Dubaji.
Jméno Cadenza je odvozeno z italštiny a v hudební hantýrce znamená fanfáru koncertní árie. To perfektně symbolizuje designovou filosofii nového sedanu. 4965 mm dlouhá Cadenza nahradí ve třídě velkých luxusních sedanů deset let starý Opirus. Byla navržena tak, aby zcela změnila vnímání značky Kia v tomto segmentu.
Designéři se u Cadenzy zaměřili na atraktivní exteriér a jeho modernost, tak aby se nový sedan mohl chlubit zevnějškem, kterým by pokořil případné rivaly. Tradiční linie sedanu byly zachovány, ale transformovly se do sportovnějšího designu s lepšími aerodynamickými vlastnostmi (koeficient aerodynamického odporu jen 0,29). Součástí předních světlometů je integrovaný systém LED diod druhé generace. Zadní sdružené světlomety rovněž využívají technologii LED diod a spolu s dvojitou koncovkou výfuku integrovanou do nárazníku stupňují sportovní vzhled Cadenzy. Na přání bude k dispozici také skleněná panoramatická střecha v plné délce.
V interiéru dominuje futuristicky působící přístrojová deska, která podtrhuje inovativní pojetí designu. „Welcome“ systém osvítí nástupní prostor a rozsvítí světla v interiéru, zatímco vnitřní náladové osvětlení vytvoří uvnitř příjemné prostředí.
Dvouzónová automatická klimatizace je standardem, stejně jako bezklíčkový přístup a startování pomocí startovacího tlačítka, zadní parkovací senzory, couvací bezpečnostní kamera a elektronicky ovládané prodloužení sedáku řidiče.
Ačkoli je nová Cadenza kratší než Opirus, má prodloužený rozvor náprav (o 45 mm na 2845 mm). Nová podvozková platforma „typu N“ pro vozidla s předním pohonem se objevuje poprvé u Cadenzy. V budoucnosti bude využívána i u ostatních modelů Kia. Lehčí a pevnější karoserie spolu se zcela novým systémem zavěšení pomáhají Cadenze dosáhnout hmotnosti až o 130 kg nižší ve srovnání s předchůdcem.
Cadenza se bude vyrábět s celkem třemi zážehovými motory s výkony v rozsahu 165 až 290 k. Všechny modely budou disponovat pohonem předních kol a novou šestistupňovou automatickou převodovkou.
Nová Cadenza se začne vyrábět pro domácí trh ve výrobním závodě Kia v Hwasungu ještě tento měsíc a od ledna 2010 také pro exportní trhy.