Nissan Murano – redakční test

Sdílejte tento článek na Facebooku

Lehce kosmický design nového Murana, včetně zúžené a skloněné přídě vozu dává tušit, že druhá generace tohoto trochu výstředního automobilu bude chtít zdůraznit výkon a dynamiku. 252 koní pod kapotou tento dojem ještě umocňuje. Uvidíme, jak se nový Nissan Murano osvědčí při redakčním testu.

Testovaný vůz

– motor: 3.5 l benzín
– výkon: 188 kW/252 koní
– pohon kol: 4 x 4
– počet válců: 6
– točivý moment: 334 Nm při 4400 ot./min.
– bezpečnostní systémy: ESP, TCS, ABS s EBD
– zrychlení z 0 na 100 km: 8 s

Tisíc kilometrů o autu leccos prozradí

Na první dojem člověk vždycky hodně dá a ten je u Murana pozitivní – přes svou délku 4,834 m nepůsobí neohrabaným dojmem. Nástup i výstup je pohodlný, žádné šmouhy na nohavicích v místě lýtek nezůstávají. Sedadla v černé kůži vypadají komfortně. Takže nezbývá než nasednout a vydat se na delší trasu, která odhalí, jak se chová Murano při delší jízdě na různých typech silnic. Trasa měří 600 km tam a 600 zpět, vede po okreskách i dálnicích, velká část též po Německu, abychom mohli otestovat vůz i ve vyšších rychlostech.

Připoutejte se, letoun je připraven ke startu

Kultivovaný chod benzínového motoru v kombinaci s automatickou převodovkou X-Tronic S-CVT (jediná možná motorizace) dává koně pod kapotou jen tušit. Máte-li rádi závodění, vytáčení motoru a řev na křižovatkách, pak nebude Murano nic pro vás. Automat řadí lehce, přesně a téměř neslyšně. Pouze ve vyšších rychlostech na dálnici uslyšíte při zrychlování na 150 a více km/h zvuk připomínající start letadla a také jízdní projev trochu navozuje tento pocit. Jinak ale Murano zrychluje plynule a bez obtíží i přes svou hmotnost 1,8 resp. 1,9 tuny (ve výbavě Premium). Kabina je velmi dobře odhlučněná a téměř neslyšíte nejen motor, ale výrazně je snížena i zvuková odezva povrchu vozovky.

Pohodlné sezení, lůžková úprava možná

Kožená sedadla s vyhříváním jsou pohodlná, elektricky nastavitelná v různých směrech a polohách. Trochu výraznější boční vedení by možná neškodilo, ale pár stovek kilometrů se na vašich zádech vůbec neprojeví. Chcete-li si na parkovišti chvilku schrupnout, sedadla jdou sklopit až do příjemného pololehu, zadní sedadla by posloužila dokonce i k delšímu spánku. Střední panel je přehledný, informace na displeji si řidič přepíná pomocí tlačítek na volantu. Odkládacích ploch je dostatek, jen přihrádka před spolujezdcem by mohla být trochu větší, hlavně při dlouhých cestách by se hodilo mít při ruce potřebné mapy, průvodce či podobné nezbytnosti.

Komfort pro vaše zavazadla

Máte-li stále plné ruce tašek nebo nesnášíte ušpiněné prsty od víka kufru, je Murano dobrou volbou. Elektrické otvírání i zavírání víka vás této nepříjemné činnosti navždy zbaví. Vzhledem k velikosti vozu trochu překvapí objem zavazadlového prostoru, který je pouhých 402 litrů. Při sklopených zadních sedadlech jej zvětšíte na 838 litrů. Pro větší náklady využijete střešní ližiny, které jsou vyvedeny velmi zdařile, podle typu výbavy v černé či stříbrné a autu velice sluší.

Žíznivý miláček pro náročné

Objem motoru naznačuje, že u benzínové pumpy budete poměrně často. Murano má naštěstí palivovou nádrž objemu 82 litrů, takže vás na delších cestách neobtěžuje nutnost častého tankování, nicméně těžko se dostanete pod uváděnou kombinovanou spotřebu 10,9 l/100 km, já jsem byl při ujetých 1200 km lehce nad ní. Ve městě a při razantnější jízdě se dostanete klidně i k 17 litrům, což ale není u 3,5 litrového benzínu nic neobvyklého. Nechci přestírat, že Murano je úsporný nenáročný vůz, ale po testovacích jízdách bych jej s čistým svědomím zařadil mezi své oblíbené modely.

Více informací najdete na www.nissan.cz.

Sdílejte tento článek na Facebooku