Původně jsem měl pocit, že mám při testu hybridního Cayennu velkou smůlu. Odehrával se totiž přesně v těch dvou sněhově kalamitních dnech, kdy byla doprava v Praze ochromena a všechny příjezdové komunikace do metropole byly lemovány uvízlými kamiony. Nakonec se však ukázalo, že všechno zlé je pro něco dobré. Meteorologická nouze mě donutila vyjet směrem, který zůstal průjezdný, a skončil jsem v zasněženém lese. Svítilo sluníčko a jízda s Cayennem ve sněhu byla báječná. Mohu ji doporučit jako lék na všechny chmury. Testovaný model:
Porsche Cayenne S Hybrid
motor: přeplňovaný zážehový šestiválec 2995 cm3
výkon: 245 kW/333 k při 5500 – 6500 ot./min.
točivý moment: 440 Nm při 3000 – 5250 ot./min.
elektromotor: 34 kW, akumulátor Ni-MH 288 V
rozměry: délka 4846 mm, šířka 1939 mm, výška 1705 mm
rozvor náprav: 2895 mm
Porsche Cayenne poháněné elektromotorem se představilo na jaře spolu s celou druhou generací vozu. Mohu jen zopakovat názor z testu Cayennu s benzínovým osmiválcem 4,8 l (Auto4Drive 2/2010, pozn. red.), že nová tvář mu moc sluší.
Celý test najdete v časopisu Auto4Drive, který je právě na stáncích. Můžete si ho taktéž předplatit na www.auto4drive.cz