V Brně se představilo v české premiéře nové Rio a Kia Optima. Nové Rio si odbylo světovou premiéru počátkem března na autosalonu v Ženevě. Česká republika se zařadila k dalším evropským zemím, kde se dlouho očekávaná nová generace oblíbeného zástupce segmentu B představila veřejnosti. Nové Rio se chystá na český trh koncem prázdnin nejprve jako pětidveřový hatchback, třídveřová varianta bude následovat o několik měsíců později. Nové Rio nabídne evropským zákazníkům možnost výběru z vysoce hospodárných tří- a čtyřválcových motorů – s výkony od 70 do 109 koní. Skupina moderních motorů Kappa má proměnné časování sacích a výfukových ventilů Dual CVVT, odlévaný hliníkový blok agregátu, bezúdržbový rozvodový řetěz a pružiny ventilů s nízkým koeficientem tření. Přesazená osa klikového hřídele navíc zmenšuje horizontální síly působící na hlavu pístů, a tím i snižuje ztráty výkonu. Tyto technologie výrazně vylepšují hospodárnost motoru a snižují emise ve výfukových plynech.
Standardní verze modelu Rio mají emise CO2 v rozmezí 94 až 124 g/km.
S úspornými technologiemi ISG, kam patří samočinný stop/start systém, zesílený startér a pneumatiky s nízkým valivým odporem, produkuje nové Rio emise CO2
v rozmezí 85 až 114 g/km. Pro provedení s ISG se spotřeba paliva pohybuje
v rozmezí 3,2 až 4,8 l/100 km, čímž se dále snižují provozní náklady.
Nová Kia Optima – sebevědomý a dynamický sedan
Kia Optima debutovala ve světové premiéře vloni v New Yorku a o několik měsíců později se pak na autosalonu v Paříži představila také evropskému publiku. Z nového sedanu střední třídy vyzařuje oprávněné sebevědomí. Slaví obrovské prodejní úspěchy na většině světových trhů, kde byl již uveden do prodeje. Kia Optima má předpoklady, že se jí podobně vřelého přijetí dostane také na evropských trzích. V České republice je zahájení prodeje plánováno na začátek roku 2012.
Kia Optima nabídne vysoký standard, vyspělé technologie a moderní pohonné jednotky spojující prvotřídní dynamiku s příkladnou úsporností. Nabídka motorů začíná mimořádně úsporným turbodieselem 1.7 CRDi VGT s maximálním výkonem 136 k dávajícím točící moment 330 N. m.. Hodnotou produkce emisí CO2 lze
za předpokladu použití start-stop systému stlačit až na pouhých 113 g/km. Druhým nabízeným motorem bude vyspělý zážehový čtyřválec 2.0 CVVL s výkonem 170 k. Později doplní paletu motorů ještě výkonější verze turbodieselu (160 k). Agregáty budou nabízeny se šestistupňovou manuální či automatickou převodovkou.