
Součástí brněnského Epilogu, který se objevil v kalendáři Masarykova okruhu poprvé před devíti lety a již tradičně završuje brněnskou závodní sezónu, je stejně jako v loňském roce závod série Kia Lotos Cup.
Po pátečních měřených trénincích a kvalifikaci lze závodní vozy Kia spatřit v sobotu 17. října v hlavním závodu. V 9:00 startuje Kia Picanto Lotos Cup, který je vypsán na dvakrát deset kol. V 11:45 přijde na řadu Kia cee´d Lotos Cup. Ten se pojede na dvakrát dvanáct kol a stejně jako v loňském roce má i v letošním klání Kia Motors Czech své želízko v ohni. Po dohodě s organizátorem závodů, polským importérem vozů Kia, nominovala Kia Motors Czech jednoho VIP jezdce z řad motoristických novinářů.
Pohárová Picanta jsou oproti sériovým upravena, přičemž rozdíly spočívají především v modifikacích podvozku a instalaci bezpečnostních prvků s homologací FIA, zahrnujících mimo jiné skořepinovou sedačku, čtyřbodové pásy a bezpečnostní rám. Dále jsou do vozů instalovány závodní pedály a volant značky Toora nebo hliníkové disky kol Dotz. Pohonná jednotka o objemu 999 cm3 disponuje 12 ventilovou technikou, výkonem 67 koní a točivým momentem 100 Nm.
Základem série Kia cee´d Lotos Cup, která byla po úspěchu Kia Picanto Cupu přidána do poháru vloni, je sériová specifikace Kia pro_cee’d 2.0 CVVT, sportovní třídveřová varianta známého rodinného hatchbacku cee’d s vrcholnou
benzinovou motorizací. Pohonná jednotka i v závodní verzi disponuje známým výkonem 143 koní a nejvyšším točivým momentem 186 Nm.
Závodní úpravy tak spočívají opět hlavně v podvozkových dílech, strmějším
řízení a nutné bezpečnostní výbavě. Zvenku se vůz odlišuje od sériového
provedení vlastně jen 17 palcovými hliníkovými disky Dotz, „pod kapotou“
pak tvrdším odpružením, sportovními tlumiči, závodními brzdami a v interiéru
již zmiňovanou bezpečnostní výbavou, závodním volantem, pedály apod.