Inovovaný Ford Mondeo se představí v Moskvě

Sdílejte tento článek na Facebooku

Ford představí stylový a technicky vyspělý nový Ford Mondeo 25. srpna na autosalonu MIAS 2010 v Moskvě. K zákazníkům nový model zamíří nedlouho poté a kromě modernizovaného vzhledu přinese rovněž zdokonalené zážehové motory Ford EcoBoost i vznětové motory Ford Duratorq TDCi, stejně jako celou řadu nových prvků bezpečnostní a komfortní výbavy. První fotografie naznačují, že v návaznosti na podobnou aktualizaci modelů Ford S-MAX a Galaxy je Mondeo dalším modelem, který těží z pokračující evoluce kinetického designu značky Ford.

Již současné Mondeo se těší všeobecnému respektu pro svůj atraktivní vzhled, všestrannost, jízdní projev i komfort celé posádky. Nový model staví na této pověsti a přináší nový vzhled pro všechny tři varianty karoserie – čtyřdveřový sedan, pětidveřový liftback i kombi.

Klíčovými prvky nového vzhledu jsou dominantní spodní lichoběžníková dolní mřížka chladiče a štíhlejší horní mřížka, stejně jako výraznější profil kapoty motorového prostoru. V novém předním nárazníku se objevují LED světla pro denní svícení. LED technologie našla uplatnění také vzadu, v nově navržených sdružených svítilnách. To vše završuje nový vzhled zadní části.

V přepracovaném interiéru zaujme středová konzola plynule „splývající“ mezi sedadla, nové dveřní výplně s integrovanými klikami a nová stropní konzola s nepřímým osvětlením prostoru pro cestující. Veškeré materiály byly pečlivě zvoleny tak, aby zdůraznily prémiovou atmosféru v interiéru nového Mondea.

Také po funkční stránce se interiér dočkal mnoha významných zdokonalení: od LED osvětlení přes nový systém satelitní navigace až po nový Premium Sound System s osmikanálovým zesilovačem o výkonu 265 Wattů a velkým, sedmnáctilitrovým subwooferem.

Spolu s novým Mondeem poprvé vstoupí na trh dosud nejvýkonnější verze přeplňovaného zážehového motoru Ford EcoBoost SCTi 2,0 l, naladěná na úctyhodných 176 kW (240 koní), která se zařadí vedle stávající varianty o výkonu 149 kW.

Ačkoliv nová verze přináší významný nárůst výkonu, cílová hodnota emisí CO2 činí stejných 179 g/km jako v případě varianty 149 kW, a to bez ohledu na zvolené provedení karoserie. Ve srovnání s konvenčními zážehovými motory srovnatelného objemu přináší technologie EcoBoost až dvacetiprocentní snížení spotřeby paliva i emisí CO2.

Další premiérou pro nové Mondeo je rozsáhle inovovaný vznětový agregát Ford Duratorq TDCi 2,2 l, který se nyní pyšní výkonem 147 kW (200 koní) a stává se tak nejvýkonnějším představitelem řady Duratorq v historii. V nabídce samozřejmě nebude chybět modernizovaný diesel Duratorq TDCi 2,0 l, který obohatil paletu motorizací pro Mondeo již začátkem letošního roku. I nadále bude k dispozici ve variantách 85 kW (115 koní), 103 kW (140 koní) a 120 kW (163 koní). Všechny jsou sériově kombinovány se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a jejich průměrné emise CO2 činí 139 g/km.

Inovace hnacího ústrojí v novém Mondeu se ovšem neomezují na samotné motory: nejnovější evoluce samočinné šestistupňové převodovky Ford PowerShift s technologií dvou spojek uložených v olejové lázni je sériově montována k zážehovým agregátům Ford EcoBoost, zatímco pro vznětovou jednotku Duratorq TDCi 2,0 l ve variantách 103 kW a 120 kW bude nabízena jako výbava na přání.

Nové Mondeo přinese také rozsáhlou paletu asistenčních systémů, z nichž mnohé se u značky Ford objevují vůbec poprvé. Jedná se mimo jiné o systém upozornění na nechtěné opuštění jízdního pruhu, systém monitorování pozornosti řidiče nebo samočinné přepínání dálkových a potkávacích světlometů. Zájemci o Mondeo mohou zároveň počítat s technologiemi uvedenými již v novém S-MAXu a Galaxy, jako je systém monitorování mrtvých úhlů, omezovač rychlosti, elektricky ovládaná dětská pojistka zadních dveří nebo zadní parkovací kamera. V denních světlometech a zadních sdružených svítilnách byla použita technologie LED diod.

Sdílejte tento článek na Facebooku
Předchozí článek
Následující článek