Nový Focus ST nabízí unikátní rovnováhu mezi vynikajícím výkonem, ovladatelností, kultivovaností a stylem zákazníkům ve více než 40 zemích po celém světě. Je totiž prvním globálním sportovním modelem značky Ford. Pohání ho turbodmychadlem přeplňovaný motor 2.0 EcoBoost o výkonu 184 kW (250 k), díky němuž Focus ST zrychlí z 0 – 100 km/h za 6,5 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je 248 km/h. Tyto nekompromisní výkony jdou ruku v ruce s dokonalejšími jízdními vlastnostmi a komplexní nabídkou asistenčních systémů.
Velmi úsporný čtyřválec EcoBoost se zároveň zasazuje o to, že nový Focus ST má o 20 procent nižší spotřebu paliva než jeho předchůdce. Spotřeba v kombinovaném cyklu činí pouze 7,2 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 na úrovni 169 g/km.
Nový Focus ST bude k mání jako pětidveřový hatchback, evropští zákazníci si ho však budou moci objednat rovněž jako kombi. Obě verze přitom obohacují kinetický design standardního Fordu Focus o prvky vyzařující sílu a dynamický charakter.
Energickou povahu Focusu ST zdůrazňuje nový speciální odstín laku karoserie, žlutý Electric. K dispozici je také modrý lak Spirit Blue a červený Race Red, stejně jako černá, bílá a stříbrná barva.
Agresivní a dynamický design Focusu ST zdobí vpředu jednodílná interpretace lichoběžníkové mřížky chladiče, na bocích jsou to odvážně tvarované nástavce prahů a vzadu na sebe strhává pozornost nárazník s nápadnými ventilačními otvory, připomínajícími difuzor. Střešní přítlačné křídlo zlepšuje jízdní stabilitu ve vysokých rychlostech a snižuje aerodynamický odpor.
Speciálně navržený volant, řadicí páka a pedály, to jsou nejatraktivnější prvky interiéru Focusu ST. Zážitky z jízdy ve voze neméně umocňuje i tmavé čalounění stropu a sloupků karoserie, které je nedílnou součástí designové DNA řady ST.
Na podobě sedadel Ford intenzivně spolupracoval se společností Recaro, aby majitelům Focusu ST dopřál maximální komfort i vedení těla. Níže umístěná sedadla nabízejí exkluzivní prémiové prvky, jako je seřiditelná délka sedáku. Zcela nová zadní lavice Recaro, vyvinutá speciálně pro Focus ST, je vytvarovaná ze speciální pěny, která zajišťuje cestujícím podobnou kombinaci komfortu a směrového vedení jako těm vpředu.
Nad bezpečností jízdy samozřejmě bdí systém ESP, který však může pracovat v jednom ze tří režimů. V základním nastavení funguje stejně jako v ostatních verzích Focusu; druhý režim umožňuje větší míru prokluzu, kontrola trakce je vypnutá a ESP zasahuje pouze ve chvíli, kdy to situace nezbytně vyžaduje – a do třetice, ESP lze také zcela vypnout.
Evropští zákazníci mohou objednávat Focus ST již nyní, koncem léta bude vůz k dispozici i v Severní Americe a na ostatních trzích bude jeho prodej zahájen ještě před koncem letošního roku.