Co nabízí nový Superb Combi – oficiální představení

Sdílejte tento článek na Facebooku

Po představení na autosalonu IAA ve Frankfurtu startuje dlouho očekávaný model Superb Combi oficiálně také v České republice. První novinářské seznámení se Superbem Combi proběhlo 12. října v okolí italského Lago Maggiore. Horské silnice střídané serpentinami kolem jezera nám poskytly zajímavou možnost vyzkoušet jízdní vlastnosti novinky z Mladé Boleslavi. S tímto vozem střední třídy, který zaujme nadprůměrnou nabídkou prostoru a komfortu, chce Škoda opět stanovit nová měřítka v tomto segmentu. Charakteristický design, výrazná záď a dynamická silueta jasně definují místo nového modelu Superb Combi v aktuální nabídce na trhu.

Nový Superb Combi je dlouhý 4,838 m a široký 1,817 m. Jeho výška činí 1,481 m. S připočtením standardně dodávaného střešního nosiče, který se dodává buď eloxovaný nebo černý, činí výška vozu 1,510 m. K jeho významným vlastnostem patří nadprůměrný prostor pro zavazadla: zavazadlový prostor pojme 633 litrů a při sklopených zadních sedadlech dokonce 1865 litrů. Nízká nákladová hrana s výškou 60 cm nad vozovkou umožňuje pohodlnou manipulaci se zavazadly.

Poprvé bez klíče

V modelu Superb Combi je možno poprvé vybavit Škodovku systémem KESSY pro bezklíčové odemykání/zamykání a startování. Při dotyku kliky se odemkne zámek dveří. Dveře se zamknou stisknutím tlačítka na vnější klice. Motor se startuje pomocí tlačítka, umístěného vpravo na sloupku volantu.

Do kufru automaticky

Ve volitelné výbavě jsou elektricky ovládané páté dveře. S těmi je vždy dodáván také automatický roletový kryt zavazadlového prostoru. Při otevření pátých dveří se roletový kryt automaticky odsune do střední polohy a uvolní tak větší plochu pro manipulaci se zavazadly. Prima vychytávka pro vaše pohodlí.

Dalším detailem zavazadlového prostoru je výsuvná mezipodlaha, kterou je možné při otevřených pátých dveřích vysunout až nad zadní nárazník. Zcela nový je také koncept osvětlení zavazadlového prostoru v pátých dveřích. Neosvětluje jen zavazadlový prostor, ale i celou plochu kolem zádě. Na levé straně zavazadlového prostoru se nachází vyjímatelná LED svítilna s magnetem, kterou je možno upevnit na karoserii a použít například při opravě kola.

Další novinky

Zmizela venkovní anténa (prut nehodný vozu této třídy) a nahradila ji nová střešní anténa ve tvaru ploutve. Stejně jako model Superb může být i nový Superb Combi vybaven asistentem pro rozjezd do svahu HHC. Elektronický stabilizující systém ESP disponuje rovněž stabilizací přívěsu TSA při použití tažného zařízení montovaného z výroby.

Výběr motorů

Zpočátku bude možno vybírat ze tří zážehových a dvou vznětových motorů. Všechny pracují s přímým vstřikováním paliva, a mají tak dosahovat nízkých hodnot spotřeby a emisí.

Vznětový motor 2,0 TDI PD DPF poskytuje výkon 103 kW (140 k). Druhý je motor 2,0 TDI CR DPF pracující se vstřikovacím systémem common-rail, který poskytuje výkon 125 kW (170 k) a dosahuje nejvyššího točivého momentu 350 Nm v rozsahu od 1750 min-1 do 2500 min-1. I tento motor spolupracuje s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou nebo automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Čtyřválec TSI o zdvihovém objemu 1,4 litru navzdory svému nízkému zdvihovému objemu díky přeplňování turbodmychadlem dosahuje výkonu 92 kW (125 k) a maximálního točivého momentu 200 Nm, který je k dispozici od 1500 min-1 do 4000 min-1, a pracuje s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou.

Motor 1,8 TSI o výkonu 118 kW (160 k) s maximálním točivým momentem 250 Nm v rozsahu od 1500 min-1 do 4500 min-1. K dispozici je i automatizovaná sedmistupňová převodovka DSG. Špičkovou motorizací nového Superbu Combi je motor 3,6 FSI V6 o výkonu 191 kW (260 k) a maximální točivým momentem 350 Nm v rozsahu od 2500 min-1 do 5000 min-1. Agregát 3,6 FSI V6 je nabízen výhradně s automatizovanou šestistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Podrobnosti pro vás připravíme po redakčním testu.

Sdílejte tento článek na Facebooku