Chevrolet Cruze – redakční test

Sdílejte tento článek na Facebooku

Přichází-li automobilka na trh se zcela novým modelem, není s čím srovnávat, a tak je mnohý potenciální zákazník trochu v rozpacích. Chevrolet před časem představil také jednu svou tajemnou neznámou – nový model Cruze. Byl jsem na něj zvědavý, protože na fotkách vypadal hodně dobře. V tom jsem se v odhadu nezmýlil. Testované auto vypadalo solidně a párkrát jsem musel dokonce odpovídat na otázky vedle parkujícího řidiče, který Cruze ještě neviděl. „Docela se jim to povedlo, co? A jak to jezdí? Co plasty, dobrý?“ Tak a podobně zněly zvědavé otázky. Redakční test na mnohé z nich odpověděl.

Testovaný vůz

– Chevrolet Cruze 1.8 LT
– motor 1796 cm3, výkon 104 kW/141 k
– točivý moment 176 Nm při 3800 ot./min.
– maximální rychlost 200 km/h
– zrychlení z 0 na 100 km 10,0 s
– spotřeba 6,8 l/100 km (kombinovaná)

Design se povedl

Na první pohled se mi Cruze líbil. Z profilu vypadal perfektně. Podobnost, kterou mé sportovně naladěné srdce vytušilo, vám určitě také neunikla. Přední maska se nemusí líbit každému, ale rozhodně není bez výrazu. Záď auta je také vydařená a světlomety vypadají dobře. Uvidím, co mě čeká při ohledání zblízka.

Prostor a bezpečnost = praktické auto

Chcete-li si koupit praktické auto, je Cruze pro vás dobrá volba. Jeho rozměry (délka 4,597 m, rozvor náprav 2,685 m) slibují dostatek prostoru pro cestující i náklad. Ověřili jsme, že místo uvnitř skýtá pohodlný životní prostor plně odpovídající rozměrům středně velkého auta. Zavazadlový prostor pojme 450 litrů, to je velmi slušné číslo i pro větší auta. V základu dostanete šest airbagů a záruku pěti hvězdiček v testech Euro NCAP.

Plasty beru bez výhrad

Asi znáte charakteristickou „vůni“ plastů v asijských vozech. Strčil jsem hlavu dovnitř, a nic! Plasty vypadají inteligentně (samozřejmě v rámci své třídy) a nelibá vůně nikde. Celý týden, co jsme se s Cruzem vzájemně seznamovali, si na nic v interiéru nemohu stěžovat.

Chevrolet Cruze si můžete pořídit ve výbavě dle svých finančních možností, přičemž nejlevnější varianta začíná na 325 900 Kč za model BASE. Ta však již zahrnuje airbagy (přední, boční, okenní), systém elektronické kontroly stability ESC, rádio s přehrávačem CD a MP3, vstup AUX, dálkové ovládání centrálního zamykání dveří nebo dělené sklopné zadní sedadlo 60/40.

Jízda s Cruzem

Paleta motorizací je široká, takže si můžete vybrat podle stylu jízdy a vzdáleností, které chcete překonávat. Testovali jsme motor 1.8 s výkonem 141 koní (104 kW). Na Cruze stačil s přehledem. Kombinovaná spotřeba 6,8 l/100 km vás určitě nezruinuje. Můžete však vybírat oběma směry, větší i menší výkon. Jízda na mě sice působila trochu „tuhým“ dojmem a také chování v zatáčkách jsem čekal trochu lepší, ale možná se to po pár desetitisících kilometrů změní (testovaný vůz měl najeto jen něco málo přes 4 tisíce).

Kdyby si chtěl brácha koupit za slušné peníze nové auto, které sice na silnici nedělá zázraky, ale spolehlivě a bezpečně odveze celou rodinu i se středně velkým psem, Chevrolet Cruze bych mu doporučil. Chcete-li se dozvědět více o technických parametrech a aktuálních cenách, klikněte si na www.chevrolet.cz.

Sdílejte tento článek na Facebooku
Předchozí článek
Následující článek