Rozšiřování modelových řad BMW o sudá čísla pokračuje číslicí 2. Původně kupé řady 1 je tedy nyní dvojkou a od jara oslňuje i jako M235i Coupé M Performance. Má pod kapotou 326 koní a maximální trakci přispívá mechanický samosvorný diferenciál, který až na sportovní modely BMW M nebyl v nabídce dvacet let.Testovaný model:
motor: zážehový šestiválec 2979 cm3
výkon: 240 kW/326 k při 5800 – 6000 ot./min.
točivý moment: 450 Nm při 1300 – 4500 ot./min.
rozměry: délka 4432 mm, šířka 1774 mm, výška 1408 mm
rozvor náprav: 2690 mm
Dvoudveřové kupé řady 2 se výrazně odlišuje od řady 1 nejen designem, ale také výkonovými parametry. Žádný motoristický fanoušek nepřehlédne rozměrnou kapotu, dramaticky se svažující střechu a výrazný přední nárazník. Na délku měří o 108 mm víc než BMW řady 1, je také o 72 mm delší než jeho předchůdce, kupé, které se označovalo ještě jedničkou. Je širší, má o 3 cm delší rozvor a širší rozchod kol vpředu i vzadu. Parametry vylepšilo i snížení o 5 mm. Aerodynamika se díky tomu znatelně zlepšila (koeficient odporu vzduchu = 0,29).
Přístrojová deska je fanouškům značky BMW dobře známá, najdete zde virtuální ukazatele v přístrojovém štítu, velký displej na středové konzole vyčnívá nad palubovku v duchu současných trendů, kruhový ovladač systému iDrive je také na svém místě. Jeho plocha je dotyková, a tak můžete jeho prostřednictvím zadávat psaná písmena do navigace.
Sedadla s širokým bočním vedením poskytují díky výsuvným sedákům dobrou oporu také pro nohy a tím pádem i příznivě působí na vaši páteř při delší cestě a při sportovní jízdě je můžete opět snadno zkrátit. Nezklame vás ani prostornost zavazadelníku – pojme 390 litrů nákladu.
Kromě M235i (také jako xDrive) je kupé k mání ve dvou benzínových a třech dieselových motorizacích, my jsme však měli možnost otestovat model M Performance s řadovým šestiválcem, který je špičkou mezi kompaktními sportovními vozy. Je překvapivé, jak se tento výkonný vůz dokáže přizpůsobit také klidnější jízdě po městě, přestože jeho podvozek exceluje hlavně v dynamicky projížděných zatáčkách. Také benzínový motor přeplňovaný dvoukomorovým twin-scroll turbodmychadlem je schopen i hladké a předpisové jízdy, ačkoliv sílu koní, které se v něm skrývají, můžete probudit už lehkým sešlápnutím plynu. Podmanivé parametry svádějí vyzkoušet maximum jeho schopností – z nuly na stovku zrychlí za 5,0 s, použijete-li launch control (je k dispozici se sportovní verzí automatické převodovky), je tam za 4,8 sekundy. Maximální rychlost je 250 km/h, samozřejmě elektronicky omezená. S kombinovanou spotřebou byste se podle údajů měli dostat na 7,6 l/100 km, ale počítejte s tím, že vás toto auto bude svádět spíš k jízdě hravé či drsné a potom půjdou litry spotřeby nahoru. Během redakčního testu nám palubní počítač odměřil 12 – 13 l/100 km.
Absolutně bezchybné je řazení osmistupňové automatické převodovky s možností sekvenčního řazení. Změna rychlostních stupňů je naprosto hladká při pomalé jízdě a sportovně vzrušující při dynamickém stylu. Jako by převodovka četla vaše myšlenky a přizpůsobovala se okamžitému způsobu jízdy. Podobně je na tom i podvozek, který je naladěn speciálně pro tento model. Znamená to individuálně nastavené pružiny a tlumiče a v základu variabilní sportovní řízení, neobyčejně přesné a citlivé, s nímž je ovládání vozu skutečným požitkem. Přidejte ještě mechanický diferenciál se zvýšenou svorností, který na zadní nápravě rozděluje hnací sílu mezi kola tak, abyste dostali maximální trakci a mohli naplno využít potenciál vozu na limitu. Standardem pro tento model je také sportovní podvozek snížený o 10 mm. Výkonovým možnostem motoru odpovídá i brzdový systém M Sport s pevnými čtyřpístkovými třmeny vpředu a dvoupístkovými vzadu, které jsou modře lakované.
Cena BMW M235i začíná v ceníku na 1 167 400 Kč, s příplatkovou výbavou se jeho cena vyšplhala přes 1,5 milionu. Základní model 218d s výkonem 143 koní můžete mít již od 790 400 Kč.