Rada Mezinárodní automobilové federace (FIA) nedávno vyzvala k dalšímu šetření bezpečnosti elektrických vozidel na základě zprávy FIA „Směrem k e-mobilitě: Výzvy před námi“. FIA připomíná, že existuje velmi málo informací o chování elektromobilů při havárii, elektrická vozidla jsou teprve v začátcích testování. Výjimečné vlastnosti materiálu ARPRO mohou stejně jako u jiných aplikací pomoci vytvořit ještě bezpečnější elektromobily.ARPRO absorbuje energii nárazu a chrání tak přední, boční a zadní část vozu, oblast hlavy, kolen, krční páteře a brání zavazadlům vniknout do prostoru pro spolujezdce. U mnoha výrobců elektromobilů a vozidel se spalovacími motory je důležitou součástí i ochranný obal ARPRO pro akumulátory. „ARPRO chrání baterii tím, že ji izoluje před teplotními změnami, díky čemuž se aktivní bezpečnostní systémy spouští správně,“ řekl prezident JSP a výkonný ředitel pro Evropu, Střední Východ a Afriku, Paul Compton.
Zpráva FIA dále tvrdí, že další výzkumy jsou velmi důležité z hlediska vytvoření jistějšího přístupu k těmto vozidlům. Nečekané poruchy či vadné přístroje, které by mohly ohrozit bezpečnost, by ztížily zavádění elektrických vozidel. Automobilové společnosti vědí, že výkon baterie je citlivý na teplotu, někteří kritici poukazují tedy na to, že elektrické automobily jsou velmi úzce ovlivňovány okolními teplotami.
Výkon baterie počítá s okolními teplotami v rozmezí 20 – 30° C, pokud je však baterie používána při vyšších či nižších stupních, výkon se může podstatně měnit. Jestliže teplota klesne pod tuto hranici, baterie je mnohem méně efektivní, ale pokud je teplota příliš vysoká, tepelný řídicí systém musí pracovat naplno (což také snižuje efektivitu), aby udržel teplotu pod kontrolou.
Compton předvídá, že „s materiálem ARPRO, který nabízí stabilitu teploty a ochranu během havárie, nástup elektrických vozidel nevyhnutelně zvýší použití ochranných obalů pro baterie a dále podnítí zájem o pasivní bezpečnostní prvky v celém automobilu“.