
Patnáct milionů prodaných kusů vozů Passat je jistě úctyhodné číslo tvořící historii tohoto modelu. Od roku 1973, kdy byl poprvé uveden, se stal doslova legendou. Sedmá generace, která převzala žezlo na pařížském autosalonu loni v říjnu, se poprvé dostala k českým zákazníkům na konci roku, a to rovnou v obou provedeních, jako limuzína i jako kombi (Variant). Design zůstal zcela v duchu formálního manažerského vozu, motory a technologie však předčily všechna očekávání.Testovaný model:
Volkswagen Passat 2.0 TDI BMT
motor: vznětový čtyřválec 1968 cm3
výkon: 103 kW/140 k při 4200 ot./min.
točivý moment: 320 Nm při 1750 – 2500 ot./min.
rozměry: délka 4769 mm, šířka 1820 mm, výška 1470 mm
rozvor náprav: 2712 mm
Vysoká úroveň zpracování a kvalita použitých součástí je tradiční devizou značky Volkswagen. Nový Passat má však vysoké ambice i v dalších parametrech – je neobyčejně úsporný, nabízí nové technologie, vysoký standard bezpečnostních prvků a v neposlední řadě i příznivou cenu. Snadno se tedy smíříte s tím, že se jeho designéři nepustili do žádných kreativních výstřelků na karosérii ani v interiéru.
Celý text a spoustu fotografií a technických údajů najdete v novém čísle motoristického časopisu Auto4Drive č. 3/2011, který je právě na stáncích.