Škoda Superb Combi 3.6 FSI V6 4×4 – redakční test

Sdílejte tento článek na Facebooku

Po prvních podzimních testovacích jízdách s novou Škodou Superb Combi jsem se zařadil k zástupu motoristů, kteří dávají kombi verzi jasně přednost před sedanem. Ne že bych potřeboval převážet slony, což by tenhle nový kombík s největším kufrem na světě asi neuvedlo do rozpaků, ale linie kombi verze mi padla mnohem víc do oka, silueta získala na přitažlivosti, zkrátka se mi mnohem víc líbí. Vyzkoušel jsem krátkodobě snad všechny motorizace a žádná verze nebyla špatná. Zaujal mě nejsilnější benzínový motor s automatickou převodovkou a výkonem 260 koní. Také (ale nejen) proto, abych ho mohl srovnat s podobnou motorizací prémiových vozů. Jaký tedy bude pro Škodovku výsledek redakčního testu?

Testovaný vůz

– motor: benzín 3.6 FSI V6, 6st. automat DSG
– výkon: 191 kW/260 koní, maximální rychlost 247 km/h
– točivý moment: 350 Nm při 2500-5000 ot./min.
– zrychlení: 6,6 s na 100 km
– kombinovaná spotřeba: 10,2 6/100 km
– stálý pohon všech kol 4 x 4

Silueta se líbí

Chlouba z Mladé Boleslavi, Škoda Superb, vyjela na podzim v nové verzi – Combi. Největší české auto dostalo novou záď a vyrazilo dobýt nejvyšší mety. Nepotkal jsem nikoho, komu by se nelíbila. Osobně trochu váhám nad předními světlomety, kterým bych přál důraznější design, ale z profilu tohle auto vypadá moc dobře. Nevím ja vy, ale já mám pocit, že kombi verze je designově vyváženější a působí na mě důstojněji.

Kůže a dřevo působí dobře

Interiéru auta velmi svědčily kožené sedačky, které byly dost pohodlné a vypadaly komfortně. Dřevěné obložení se nelíbí každému a máte-li sportovního ducha, pravděpodobně si je nepořídíte. Nicméně Superbu v béžové kůži docela svědčilo. Pro vyznavače elegantní klasiky to bude určitě to pravé.

Zaparkuje za vás

Auto je celkem dlouhé (4,838 m), což jsem při parkování do řady nepocítil tolik, jak jsem čekal (jistě i díky parkovacím asistentům, ale manévrovalo se mi se Superbem velmi dobře), ale neodolal jsem a vyzkoušel si asistent pro parkování v řadě. Důležité je, abyste pomalu projížděli podél řady aut. Asistent sám měří vzdálenost mezi vozy a upozorní vás, jakmile minete vhodnou mezeru. Potom už jen ovládáte pedál plynu a nestačíte sledovat ten fofr, kterým se volant sám točí. Ruce si dejte klidně do kapsy a pro jistotu přivřete oči. Auto míjí okolní vozy těsně, ale přesně. Zaparkovali jsme (já a asistent :-)) perfektně.

Místo pro ministra

Celý testovací týden mě ze všeho nejvíc štvalo, že musím jezdit vpředu a nemohu si aspoň na chvíli sednout dozadu. Tam bylo místa, že by se kromě cestujících na zadní sedadla vešlo ještě pár psů na podlahu. Ne že by to na sedadle řidiče bylo nějak stísněné, prostor byl vyhovující, ale to místo vzadu bylo opravdu monstrózní.

Jízda s 260 koňmi

Je jasné, že většina zákazníků v Čechách si vybere některý z dieselů s průměrně silným výkonem. Pokud ale chcete Superb srovnávat s vozy vyšších tříd, benzínový šestiválec má odpich, příjemný zvuk a zrychlení schopné konkurence. Nepotěší vás spotřebou, ale nezadá si se srovnatelnými motory prémiových značek. Trochu víc jsem šlapal na plyn, a tak jsem po městě chvílemi nestačil zírat, ale v jízdě po dálnici na dlouhých tratích se dá od motoru očekávat spotřeba v přijatelných mezích. Pokud si vyberete „čtyřkolku“ jako byl testovací vůz (4×4 – pohon všech kol prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex 4. generace)získáte navíc lepší jízdní vlastnosti a spolu
s ABS, ESP a EDS i jeho lepší ovladatelnost na kluzkém povrchu a také nejspíš nějaké deci ve spotřebě navíc.

Pohled do dračí sluje

Zavazadlový prostor Superbu Combi se fotí hodně těžko, neb konce nedohlédnete. Snad vám stačí, že uváděný základní objem je 633 litrů a ujištění, že takový kufr jsem u osobního auta ještě vážně neviděl. Když si trochu připlatíte, bude se vám navíc sám otvírat i zavírat.

Škoda Superb Combi určitě zaujme nejednoho českého řidiče, ne každý si ho však bude moci dovolit. Cenové rozpětí nabízených motorů a výbav je ale hodně široké, od 594 900 Kč za 1.4 benzín. Aktuální informaci o cenách si ale raději najděte na www.skoda-auto.cz.

Sdílejte tento článek na Facebooku