Volvo S80 prošlo proměnou, která nebyla příliš radikální. Automobilka zůstala u klasických tvarů své vlajkové lodi, malou změnou prošla přední maska, světlomety získaly modernější vzhled, novinkou je naftový motor D5, který měl i testovaný vůz. K dispozici jsme měli model S80 R-Design, který se vyznačuje především překrásným modrým lakem a sadou chromovaných doplňků v exteriéru. Co nám prozradí testovací jízda?
Testovaný vůz
-S80 – D5 R-Design
-délka 4,851 m
-rozvor náprav 2,835 m
– motor D5 přeplňovaný vznětový, 5 válců
– výkon: 151 kW/205 k
– točivý moment: 420 Nm při 1500 – 3250 ot./min.
– převodovka: automatická Geartronic
– kombinovaná spotřeba: 6,7 l/100 km
– zrychlení z o na 100 km: 8,5 s
– zavazadlový prostor 480 l
Chromovaná elegance
Volvo S80 patří stále mezi nejnoblesnější prémiové vozy. Jeho design proplouvá změnami modelové řady zvolna a ukázněně a ani poslední proměna nepřinesla žádné designové kotrmelce. Rozhodně mu však prospěla úprava světlometů, které už volaly po modernějším kabátě. Tentokrát však testované auto dostalo do výbavy sadu R-Design, díky níž se z nenápadně elegantního Volva stala šmrncovní štika. Nápadný modrý lak ve spojení s chromovými lištami udělal z elegantní limuzíny sebevědomou krasavici, za níž se rádi ohlédnete.
Porce luxusu v interiéru
Interiér značky Volvo se mi vždy líbil a S80 není výjimkou. Tentokrát byl interiér laděn vysoce sportovně, černá kůže sedadel byla kombinována s kovovými lištami. Modré podsvícení ukazatelů to všechno ještě velmi pěkně doplnilo. Charakteristický střední panel sice není u Volva novinkou, nicméně stále je velice pěkný a Volvu sluší. Škoda, že eleganci přístrojové desky narušuje trochu divné uložení navigace, která se vysouvá neprakticky pomocí dálkového ovládání. Sedadla jsou tradičně pohodlná a luxusní, v zatáčkách by sice snesla trochu těsnější boční vedení, ale u majitelů Volva S80 nepředpokládám zálibu v jízdě smykem na okreskách pro ukrácení dlouhé chvíle.
Svezení s novým motorem
D5 je motor, který dostala S80 pod kapotu teprve nedávno. I když jsem jej testoval již v modelu XC-70, rád jsem si jeho výkon 205 koní vychutnal znovu v S80. Automatická převodovka mu sice trochu ubírá na živosti, ale přesto je jeho záběr dostatečný i pro auto těchto rozměrů a váhy. Řízení bylo velice příjemné a chování v zatáčkách excelentní. Na mém soukromém „testovacím okruhu“ se mi v poslední době nepodařilo s žádným autem projet zatáčky tak hladce, přesně a lehce jako s S80.
Zase něco pro cestující
Prostor na zadních sedadlech si budou cestující pochvalovat a díky široké výbavě je možno si připlatit na různé bezpečnostní a zábavní prvky pro děti, které se v určitém věku při dlouhém cestování autem nudí a mučí své rodiče nevídaným způsobem. V testovaném vozu máte možnost zabavit malé tyrany jejich oblíbeným filmem promítaným do displejů zabudovaných do předních opěrek hlavy. Abyste přitom sami nepřišli o nervy, jsou k nim k dispozici též sluchátka.
I když jsem si televize v S80 neužil, našel jsem v něm dostatek jiných komfortních vlastností, které mě znovu přesvědčily, že S80 patří k tomu nejlepšímu, co lze mezi vozy vyšší střední třídy najít. Základní cena S80 s motorem D5 začíná na 1 109 200 Kč, pokud zatoužíte po R-Designu a domácím kinu, pak cena testovaného modelu byla stanovena na 1 591 000 Kč. Více o Volvo S80 se dozvíte na www.volvocars.cz.