V reálu se soutěž jmenovala „Capture Allure“ a úlohou soutěžících bylo zachytit fotkou nebo videem esenci přitažlivosti značky Peugeot. Marketingový tým českého Peugeotu tímto úkolem pověřil studenty Masarykova ústavu vyšších studií ČVUT v Praze. Chtělo to totiž mladou kreativitu, nové nápady a inovativní přístupy. Studenti měli poměrně silnou motivaci se soutěže zúčastnit. Mohli si totiž vyzkoušet nejmodernější elektromobily, které jim Peugeot zapůjčil na skoro dva měsíce. Dále si focením a točením videí, což je samo o sobě zábavou, zajistili i nějaké studijní kredity (což je nepochybně lepší než sepisovat seminárku). A největší motivací bylo zřejmě 58 tisíc korun, které Peugeot slíbil mezi výherce rozdělit.
27 týmů ,68 studentů
Soutěž tak byla jasným hitem. Do výzvy se zapojilo 27 týmů z řad studentů ČVUT. Dohromady to bylo 68 lidí. A co bylo jejich hřiště? Peugeot jim dal k dispozici svoje top elektromobily – modely E-208, E-308 a futuristický E-3008. Studenti se do projektu vrhli s nadšením a výsledky byly ohromující. Od záběrů v urbánních kulisách až po dynamické akční scény.
„Nikdy bychom nečekali, jaký potenciál studenti dokáží využít. Jejich energie je neuvěřitelná,“ rozplývala se Jiřina Nováková, marketingová ředitelka Peugeotu.
Na vyhlášení nechyběly ani velké osobnosti. Slavnost otevřel rektor ČVUT doc. Vojtěch Petráček, prof. Vladimíra Dvořáková, ředitelka MÚVS, a Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR. Celou akci moderoval herec Radim Fiala, který je mimochodem ambasadorem Peugeotu. A dorazil i další ambasador značky, herec a zpěvák Adam Mišík, který samozřejmě u mladých studentů (a hlavně studentek) vyvolal nadšení.
A první místo získává….
Hlavní otázka ale zněla: Kdo si odnese slávu a finanční odměny?
- Fotografie: Tým č. 26 ve složení Tomáš Boháč, Anna Pirková, Bára Jílková, Jan Hrabák a Matěj Říha doslova oslnil porotu. Jejich vítězství jim přineslo sladkou odměnu 15 000 Kč.
- Video: Nejlepší video? To měl na kontě tým č. 7, který tvořili Sandra Málková, Mikuláš Matějka a Michal Kulja. S první cenou si domů odnesli 25 000 Kč.
O zbytek z 58 tisíc se podělili soutěžící na druhých a třetích místech. Ostatní studenti pak dostali věcné ceny.
Očima studentů: Důvěra se cenní
„Bylo neuvěřitelné, že nám Peugeot auta svěřil. Ukázal tak, že mladé lidi bere vážně,“ řekla jedna z vítězných studentek.
Marco Venturini z Peugeotu byl také nadšený: „Elektromobilita je budoucnost a studenti ji zachytili způsobem, který nám bere dech. Partnerství s ČVUT bylo pro obě strany nesmírně inspirativní.“