Vize bezemisní městské mobility na dvou kolech

Sdílejte tento článek na Facebooku

BMW Group na Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2017 představí svoji vizi bezemisní městské mobility na dvou kolech: BMW Motorrad Concept Link. Je inspirován designovou studií BMW Motorrad Vision Next 100 a spojuje digitální konektivitu s nároky moderní městské mobility na dvou kolech. Vyšlapává nové cesty a jde za hranice zavedených konvencí jak v designu, tak i v použitých technologiích.

Nízké, protažené tělo motocyklu a ploché sedlo v kombinaci s diagonálně stoupající přední sekcí vytvářejí moderní a přitom jedinečnou siluetu. Práce s barvami ji zdůrazňuje ještě více: přední část v barvě Liquid Metal Titanium kontrastuje s kapotáží v částečně matném černém provedení. Barvy jsou orientovány diagonálně, což podtrhuje dynamický potenciál BMW Motorrad Concept Link.

Nová koncepce nabízí vysokou úroveň potěšení z jízdy díky elektrickému pohonu. BMW Motorrad Concept Link je ideálně přizpůsobeno požadavkům moderní městské mobility s rychlou akcelerací a snadnou ovladatelností. Díky celkově malé výšce se snadno nastupuje jak ze strany, tak dokonce i zezadu. Zpětný chod zajišťuje dobré manévrování, což usnadňuje parkování v těsných prostorech.

Sedlo lze podélně nastavit tak, aby vyhovovalo jakýmkoliv požadavkům. Proporce také vytvářejí prostor pro nový odkládací prostor. Ve středové sekci, pod sedlem, se skrývá zavazadlový prostor. Jezdec se k němu může kdykoliv snadno a rychle dostat pomocí posuvných dvířek.

Velká matně černá plocha – technické srdce – tvaruje jádro konceptu. Sahá od přídě až k zádi a kromě pneumatik a předních světel integruje také pohonné ústrojí a prvky zavěšení. Dvě kultovní LED přední světla jsou charakteristická svým minimalistickým designem. Boční strany kol jsou zcela zakryté a zdůrazňují moderní vizuální přitažlivost.

Boční panely zcela nezakrývají zadní část boků. Namísto toho se táhnou podél boků jako malá křídla, odhalující technické prvky, jako je hnací ústrojí, chladicí žebra, jednostranná kyvná vidlice, pružící vzpěra a ozubený řemen. Zároveň pomáhají zlepšit proudění vzduchu.

Dvě zadní světla byla integrována do zadních bočních panelů v podobě dvou prvků ve tvaru C.

Klasický přístrojový panel byl opuštěn. Namísto toho se rychlost, navigace a informace o stavu baterie promítají přímo na větrný štítek v jezdcově zorném poli. Sekundární informace jsou zobrazeny na velkém panelu, který zapadá do designu a je umístěn pod řídítky. Panel poskytuje celou řadu možných způsobů interakce s vnějším světem a komunikace s jinými stroji. Dotykový povrch rozměrného displeje zobrazuje a ovládá extenzivní funkce infotainmentu, konektivity a navigace. Libovolně programovatelná dotyková tlačítka v řídítkách umožňují jezdci přístup k preferovaným, často používaným funkcím, aniž by musel dát ruce z řídítek.

Interakce mezi jezdcem a strojem znamená velký potenciál, pokud jde o bezpečnost, komfort, funkčnost a zážitky z jízdy. Concept Link komunikuje s vybavením jezdce. Aby se zdůraznilo toto propojení, pohyb na rukávu bundy otevírá a zavírá posuvné dveře zavazadlového prostoru.

Šev na rukávu prozrazuje aktivní oblast. Oblečení řidiče je také módním vyjádřením a záměrně nevypadá jako motocyklová výbava. Lehké loketní a ramenní chrániče byly integrovány do stylového krátkého kabátu vyrobeného z voděodolné lodenové tkaniny a nejsou pod moderním střihem kabátu viditelné.

 

Sdílejte tento článek na Facebooku