
Ti, kteří nechtějí investovat do zimních pneumatik, nebo se bojí jezdit na sněhu a ledu, nechávají auto raději v garáži. Chataři s příchodem chladných dnů zazimují chalupu i vůz, s nímž tam jezdili. A pak tu byli ještě majitelé elektromobilů. Protože přece v mrazu nezvládnou zároveň topit a jezdit, že?
Čekali jste, že tihle řidiči uleví ranní dopravě? Chataři a šetřílci možná ano, ale s elektromobilisty musíte počítat i nadále. Ty už totiž chladné počasí netrápí.
A nejen to. Elektromobily už dávno nejsou symbolem zimního nepohodlí, kdy řidič musel volit mezi dojezdem a teplem v kabině. Naopak – co se týče komfortu, posunuly se na úroveň, kterou jim konvenční vozy mohou závidět. Mají spoustu nových funkcí, aplikací a vychytávek, které vám usnadní život.

Zima? Vyřešeno jedním klikem
Ještě před pár lety majitel elektromobilu v zimě často řešil otázku, jak efektivně zajistit tepelný komfort. Dnes? Stačí otevřít aplikaci, nastavit čas odjezdu a vůz se sám předehřeje – včetně baterie.
„Naše elektrické modely Peugeot E-3008 a E-5008 jsou vybaveny inteligentním systémem předehřevu baterie, který automaticky optimalizuje teplotu před nabíjením a zkracuje čas potřebný pro doplnění energie. Navíc si pomocí aplikace MyPeugeot můžete před jízdou předehřát interiér na potřebnou teplotu, aniž byste přišli o dojezd. O maximální tepelný komfort se postarají také vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu či vyhřívaný volant. A určitě klienti ocení i to, že modely E-3008 a E-5008 nabízíme i s pohonem všech kol, což se hodí nejen v zimě,“ vysvětluje Miloslav Doupal, produktový manažer značky Peugeot.

Nabíjení už není problém – a čísla to potvrzují
A klesne-li dojezd? Síť dobíjecích stanic je v Česku dnes natolik hustá, že najít volnou dobíječku většinou není problém. To potvrzuje i Libor Hladík, vedoucí sekce Emobilita v Pražské energetice:
„Energetická společnost PRE ke konci září provozovala 874 dobíjecích stanic a do konce roku plánuje překročit hranici devíti set.“
Roste přitom i používání těchto stanic. Podle údajů PRE už za prvních devět měsíců letošního roku přesáhla spotřeba na dobíjecích stanicích celoroční hodnotu roku 2024. Počet unikátních zákazníků se ve třetím čtvrtletí zvýšil o 47 % a využití dobíjecích míst podle výkonu stouplo na 3,66 %, v samotném září dokonce na 4 %.
Tato fakta jasně ukazují, že elektromobily už nejsou jen pro ty, kdo mají garáž a zásuvku. Stávají se běžnou součástí českých silnic.

Auto, které umí víc než jezdit
Elektrický pohon dnes zvládne víc než jen tichou a plynulou jízdu. Od letošního roku totiž vozy Peugeot umí akumulovat energii a předávat ji dál díky funkci V2L (Vehicle-to-Load). Ta umožňuje čerpat elektřinu z baterie auta a napájet externí zařízení – třeba notebook, elektrokolo nebo nářadí.
A to není vše. Na obzoru jsou i funkce V2H (Vehicle-to-Home) a V2G (Vehicle-to-Grid). První umožní napájet domácnost při výpadku proudu nebo pro snížení nákladů, druhá dokonce umožní vracet energii zpět do sítě a v budoucnu i vydělávat.

Elektromobilita jako životní styl
Moderní elektromobil už dávno není tichý městský prcek, ale auto, které nabídne výkon, pohodlí i technologickou vyspělost. S rostoucí infrastrukturou, delším dojezdem a funkcemi jako předehřev baterie nebo V2L už nejde o to, jestli přejít na elektřinu, ale kdy.
Zdroj a foto: Peugeot