Výsledky automobilky Škoda za r. 2011

Sdílejte tento článek na Facebooku

Rok 2011 byl pro českou automobilku ŠKODA zatím nejlepším rokem v její historii – s novými rekordy dodávek zákazníkům, obratu a zisku. Počet dodávek zákazníkům vzrostl od ledna do prosince 2011 o 15,3 % na 879 200 vozů (2010: 762 600 vozů). Současně vzrostl obrat společnosti ŠKODA o 18,1 % na celkových 10,3 miliard euro (2010: 8,7 miliard euro) a poprvé tak překonal hranici 10 miliard euro.Provozní výsledek vzrostl také: 743 milionů euro odpovídá nárůstu o 66,1 % (2010: 447 milionů euro). Na následující roky je automobilka dobře připravena. Díky novým modelům a rostoucí internacionalizaci chce do roku 2018 zvýšit svůj odbyt minimálně na 1,5 milionu vozů ročně. S malým evropským vozem Citigo a kompaktním sedanem Rapid pro Indii se modelová ofenzíva značky již úspěšně rozjela.

Vozy značky ŠKODA byly v roce 2011 žádané jako nikdy předtím. Počet dodávek
zákazníkům vzrostl o 15,3 % na 879 200 vozů, což je nová rekordní hodnota. Značka přitom rostla ve všech prodejních regionech silněji než trh a téměř ve všech zemích zvýšila svůj tržní podíl. Celosvětový tržní podíl k 31.12.2011 vzrostl na více než 1,4 %.

Nejvyššího procentuálního růstu dosáhla automobilka ve východní Evropě, konkrétně 47 %. Nejsilnějším trhem v tomto regionu bylo Rusko. Prodeje značky zde vzrostly o 62,5 % na 74 100 vozů (2010: 45 600). Také v Asii došlo v roce 2011 k jednoznačnému posílení odbytu. S nárůstem prodejů o téměř 50 % prokázala ŠKODA svou dobrou kondici zejména v Indii. V Číně, která se opět stala největším trhem značky ŠKODA, vrostly dodávky o 21,9 % na zhruba 220 100 vozů.

Výrazně proti celkovému trendu se ŠKODA pozitivně vyvíjela na silně konkurenčním
západoevropském trhu. Zatímco trh poklesl o 1,5 %, prodeje mladoboleslavské
automobilky vzrostly o 8,6 %. Vozy značky ŠKODA byly žádané především v Německu,
kde odbyt vzrostl o 13 %. Stabilní byly prodeje značky ŠKODA na celkově klesajících trzích střední Evropy: i za místy složitých ekonomických podmínek zde značka dosáhla nárůstu odbytu o 1,7 %.

V České republice zůstává ŠKODA jasnou jedničkou: více než každý třetí prodaný vůz zde nese logo okřídleného šípu.

Nejprodávanějším modelem značky ŠKODA byla i v roce 2011 Octavia. Modely Octavia
jsou stabilní „páteří“ prodejů značky – jejich odbyt loni vzrostl o 10,7 % na téměř 390 000 vozů. Na druhém místě žebříčku se umístila Fabia s 267 000 prodanými kusy (plus 16,5 %).

Řada Superb v uplynulém roce poprvé prolomila hranici 100 000 vozů. Odbyt vlajkové lodi značky vzrostl o 18,1 % na téměř 117 000 vozů. Jen v Číně bylo prodáno 48 000 automobilů nejvyšší modelové řady ŠKODA.

Největší růst mezi všemi modely značky ŠKODA zaznamenalo kompaktní SUV Yeti: více než 70 000 prodaných vozů v roce 2011 představovalo nárůst o 33,7 %. Automobilka pro příští léta u tohoto modelu počítá s ročním odbytovým potenciálem přes 100 000 vozů, v neposlední řadě i s ohledem na zahájení výroby modelů Yeti v Číně a Rusku v roce 2013.

O 11,4 % se zvýšil prodej modelu Roomster. Prodáno bylo zhruba 36 000 vozů.

Vynikající start zažily šestá a sedmá modelová řada značky ŠKODA: malý vůz Citigo a indický kompaktní sedan Rapid. Model Citigo měl svou prodejní premiéru koncem roku 2011 na domácím českém trhu, od května letošního roku bude uváděn v jednotlivých evropských zemích. ŠKODA Rapid, nabízená v Indii také od konce roku 2011, dobývá pro českou značku druhý největší segment indického trhu. Krátce po svém uvedení byl Rapid na subkontinentu oceněn titulem „Rodinné auto roku 2011“.

Sdílejte tento článek na Facebooku