První jízda se Citigo

Sdílejte tento článek na Facebooku

Domácí Škoda Auto přichází s úplnou novinkou – městským malým autem, které nabídne kromě kompaktních rozměrů (3,5 m) také bezpečnostní systém – City Safe Drive. Nejmenší škodovka se vrhá do konkurenčního boje s praktickými zbraněmi – například velkým zavazadlovým prostorem nebo vysoce úspornými motory. Sedmá modelová řada automobilky si odbývá premiéru na domácím českém trhu, další evropské země budou následovat ale až počátkem léta 2012. Na český trh vstoupí tento městský automobil jako třídveřový, od roku 2012 se bude prodávat také v pětidveřové variantě.

Citigo spolu s kompaktním sedanem Rapid, představeným před několika týdny v Indii, zahajuje modelovou ofenzívu, díky níž chce česká automobilka do roku 2018 zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. V příštích dvou až třech letech uvede značka na trh průměrně jeden nový vůz za šest měsíců.

Bezpečnost a úspornost

Poprvé jsou ve voze značky Škoda použity boční airbagy Head-Thorax s funkcí ochrany hlavy pro řidiče a spolujezdce. Aktivní bezpečnost podstatně zlepšuje také nový brzdový asistent „City Safe Drive“. Systém se automaticky aktivuje při rychlostech pod 30 km/h a laserovým senzorem registruje nebezpečí kolize. V závislosti na rychlosti a dopravní situaci může automatické brzdění zmírnit závažnost kolize nebo jí dokonce zcela zabránit.

K dispozici bude Citigo s dvěma novými tříválcovými benzinovými motory: oba mají objem 1,0 litru a výkon 44 kW/60 k, resp. 55 kW/75 k. V nejúspornější variantě Green tec pro 44 kW (60 k) činí kombinovaná spotřeba 4,2 l/100 km. Cena začíná na zajímavých 179 900 Kč.

První dojmy

Sympatické městské vozítko má relativně dlouhý rozvor (2,4 m), takže i vnitřní prostor je poměrně přijatelný. Díky své mini délce se vejde všude bez potíží. Po městě oceníte velmi snadnou manévrovatelnost, ale Citigo se nezalekne ani větší rychlosti mimo město. Spotřeba po jednodenním testu (cca 150 ujetých km) byla 5,5 l/100 km. Citigo může konkurentům pěkně zamotat hlavu, a to mimo jiné i díky objemu zavazdlového prostoru (251 l), kterému, jak známo, v našich krajích přikládáme velkou důležitost.

Kdo bude zákazníkem Citigo?

Odpověděl nám Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti ŠKODA za oblast Prodeje a marketingu:

„Malý vůz jednak oslovuje mladé lidi. Mladé ženy a muže, kteří – buď sami, nebo sponzorováni rodiči – si chtějí s vlastním vozem užívat svou individuální mobilitu. Navštěvují školu nebo jsou ve svém prvním zaměstnání a přejí se obratné auto do města, které poskytuje potěšení z jízdy, které je dostupné a které dobře vypadá. Další typickou zákaznickou skupinou jsou rodiny se 2-3 vozy, kde hrají ženy rozhodující roli při výběru vozu. Citigo je vhodným druhým či třetím autem pro mladé, moderní rodiny. Jako třetí cílovou skupinu bych chtěl uvést takzvané „best agers“ – zákazníci středního věku. Starší, ale aktivní jedinci, kteří chtějí své velké auto vyměnit za malý model, protože s ním budou moci jednoduše a nekomplikovaně jezdit po městě a okolí.“

Podrobný profil vozu Citigo a rozhovor s designérem vozu, Jozefem Kabanem, pro vás připravujeme do dalšího vydání časopisu AutoforDrive.

Sdílejte tento článek na Facebooku