Citroën C-Elysée se na trh dostane koncem roku 2012 a svým stylem a funkcemi splní specifická očekávání náročné klientely, která hledá atraktivní a přitom dostupný vůz typu notchback. Využívá i veškeré zkušenosti značky, ať už jde o systém nápravy, kvalitu či technologie. Příkladem je nový motor VTi 72, u něhož se snoubí výkon, nízká spotřeba a odolnost. Cílem Citroënu C-Elysée je splnit požadavky především mezinárodních trhů. Designéři vozu Citroën C-Elysée měli před sebou čistý, nepopsaný list papíru. Od prvního tahu tužkou se snažili podtrhnout tvar sedanu typu notchback. Linie vozu jsou proto vyvážené a okouzlující. Z přední strany je na první pohled jasná náležitost vozu ke značce Citroën: chromovaná lišta podtrhuje obepínající žebrovitou kapotu. Z karoserie vyzařuje také robustnost, upoutá zejména vysoká linie bočních oken, široký rozchod a vypouklé blatníky. Citroën C-Elysée se bude nabízet v 7 odstínech karoserie.
Eleganci a robustnost vozu pocítí posádka i uvnitř. Palubní deska je před sedadlem spolujezdce opatřena ozdobnou lištou, jejíž vzhled se liší podle úrovně výbavy.
Citroën C-Elysée využívá veškeré know-how značky týkající se jízdní stability. Široký rozchod a specifický systém nápravy spojený s elektrickým posilovačem řízení, který funguje v jakékoliv rychlosti, zajišťují celé posádce dobrou stabilitu a vysokou bezpečnost, a to i v nejobtížnějších podmínkách. Podle země prodeje může být vůz také sériově nebo za příplatek vybaven bezpečnostními prvky, jako je například ABS, elektronický stabilizační systém atd.
Vnější rozměry vozu Citroën C-Elysée jsou: délka 443 cm, šířka 171 cm a výška 147 cm. Rozvor 265 cm patří v dané kategorii mezi největší.
Vnitřní prostor je na úrovni sedanů vyšší kategorie. Cestující vzadu mají dostatek místa pro nohy, a to jak do šířky, tak do délky (prostor ve výši kolen 120 mm). Velikost kabiny není na úkor velikosti zavazadlového prostoru: 506 litrů VDA je jeden z nejlepších výsledků v tomto segmentu. Citroën C-Elysée tak může dokonale plnit úlohu hlavního rodinného vozu.
Zákazníci budou mít také možnost si upravit exteriér vozu na míru dle svých přání, pomocí široké nabídky elegantních stylových prvků (ozdobné lišty mlhových světel, zpětná zrcátka, koncovka výfuku), mohou si ochránit jak exteriér (průhledné ochranné lišty nárazníků, boční lišty), tak interiér (široký výběr koberečků nebo van do kufru) či zvýšit nákladový objem (střešní tyče či nosiče). Multimediální nabídka je také široká: polointegrované navigační systémy (bez viditelných držáků a kabelů) zajišťují účinné navádění, zatímco autorádio O’car, moderní řešení určené pro iPhone, umožňuje bezpečně konverzovat, poslouchat hudbu a současně svůj chytrý telefon dobíjet.
Citroën C-Elysée je vybaven novým benzínovým motorem VTi 72, speciálně přizpůsobeným podmínkám a palivům v různých zemích. Tento typ motoru nové generace byl vyvinut s cílem optimalizovat výkon (72 k, točivý moment 110 Nm od 3 000 ot/min), spotřebu (od 5 l / 100 km, emise 115 CO2 / km, úspora o 22 % oproti předchozímu motoru 1.4i) a odolnost i v obtížných podmínkách provozu. Může být spojen s manuální nebo pilotovanou pětistupňovou převodovkou.
Řadu benzínových motorů doplňuje nový motor VTi 115, spojený s manuální nebo automatickou převodovkou. A konečně je Citroën C-Elysée k dispozici i s osvědčeným dieselovým motorem HDi 92, kterého se již vyrobilo více než 6 milionů kusů, u něhož se spojují výkony (vysoký točivý moment při nízkých otáčkách) a nízká spotřeba (4,1 l / 100 km, 108 g CO2 / km).