Nejrychlejší Bentley Continental Supersports představeno

Sdílejte tento článek na Facebooku

Společnost Bentley Motors představila svůj dosud nejrychlejší a nejsilnější výrobní model: nové Bentley Continental Supersports. Díky maximální dosahované rychlosti 336 km/h a zrychlení z 0 na100 km/h za 3,5 vteřiny je nový Continental Supersports nejrychlejším a nejsilnějším luxusním čtyřsedadlovým vozem na světě.

Také jeho sourozenec s plátěnou střechou, Continental Supersports Convertible, je nejrychlejším čtyřsedadlovým kabrioletem na světě. Sprint 0-100 km/h udělá za 3,9 vteřiny a je schopen přitom dosáhnout maximální rychlosti 330 km/h. díky silnému motoru Bentley W12, který byl pro model Supersports speciálně upraven a vybaven novými vysokovýkonnostními turbodmychadly. Klíčem k vyššímu výkonu modelu Supersports je nová konstrukce vysokokapacitních turbodmychadel a upravený systém chlazení přeplňovaného vzduchu. Ten zvyšuje tlak v turbodmychadle a dává tak motoru větší sílu. Aby bylo možné této vyšší síly řádně využít, došlo i k úpravám klikového ústrojí Continentalu, včetně hlavních ložisek a ložisek na ojnici.

Tyto úpravy motoru vedly v porovnání s modelem Supersports z roku 2009 k nárůstu o 80 koní a 217 Nm – což je desetiprocentní zvýšení poměru síly k hmotnosti a pětadvacetiprocentní zvýšení poměru točivého momentu k hmotnosti. Vůz je rovněž vybaven konvertorem točivého momentu, který se rychleji uzamkne a umožňuje tak vozu co nejlépe využít vyššího točivého momentu, který dosahuje 1017 Nm.

 

Supersports je vybaven výkonnými keramicko-uhlíkovými brzdami s vylepšeným chlazením. Brzdové kotouče jsou největší svého druhu na světě a poskytují vynikající výkony s minimálním snížením výkonu v extrémních podmínkách. Brzdy se skrývají za lehkými jedenadvacetipalcovými koly z kované lehké slitiny. Společně tak ušetří 20 kilogramů neodpružené hmoty. Dalších pět kilogramů je možné ušetřit volitelným titanovým výfukovým systémem. Nový model Supersports je nejlehčím ze všech současných vozů Continental GT a je lehčí než čtyřsedadlový model Supersports z roku 2009.

Výfukový systém vozu je upraven tak, aby dýchal volněji a nabízel nezaměnitelnou zvukovou kulisu Bentley, kdy se při přeřazení na nižší rychlostní stupeň ozve zapráskání podobné výstřelu z pušky.

Vůz má speciálně kalibrovanou a modernizovanou verzi systému rozložení točivého momentu, která byla poprvé představena u vozu Continental GT3-R. Tento dynamický systém během akcelerace na výjezdu ze zatáčky odděleně brzdí přední i zadní kola, aby se zvýšil výkon vozu. Zároveň zachová plnou sílu u nebržděných kol a při zatáčení přibrzdí vnitřní zadní kolo, aby se zvýšila agilita. Má rovněž speciálně vytvořenou, méně rušivě kalibrovanou stabilizaci pro preciznější reakce podvozku. Standardně motor posílá 60 procent své síly zadním kolům pro vyrovnanější a sportovnější jízdu, s možností upravit rozložení mezi zadní a přední kola v závislosti na přilnavosti povrchu.

Sdílejte tento článek na Facebooku