Náš test: Mercedes-Benz GLK 220 CDI

Sdílejte tento článek na Facebooku

Model GLK se v nabídce značky Mercedes-Benz velikostně zařadil přesně do řady za výrazně větší vozy GL a ML. A přesně stejnou pozici má i v žebříčku prodejů za prvních deset měsíců tohoto roku, s prodanými 199 kusy těsně následuje za starším bratrem ML, kterého se prodalo 206 kusů. Osobně bych ho ale v hodnocení terénních aut zařadil mnohem výš. Sympatické hranaté tvary se mi líbí od první chvíle, kdy jsem GLK uviděl. Ještě příznivější dojem pak vyvolává jeho provedení v bílé barvě. I když červená v kombinaci s Off-road stylovým paketem bude jistě stejně přitažlivá. Nechci nijak skrývat, že design tohoto SUV mi způsobuje zlepšení nálady. Testovaný model:

Mercedes-Benz GLK 220 CDI

motor: vznětový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem 2143 cm3

výkon: 125 kW/170 k při 3200 – 4800 ot./min.

točivý moment: 400 Nm při 1400 – 2800 ot./min.

rozměry: délka 4525 mm, šířka 1855 mm, výška 1699 mm (včetně střešních ližin)

rozvor náprav: 2755 mm

Nejhezčí pohled na GLK se vám nabízí ve zpětném zrcátku, když jede za vámi. Příď vozu má ostře řezané rysy s mohutnou hvězdou na mřížce chladiče. Celé je to umocněno širokým a vysokým předním nárazníkem s výraznými plochami mlhovek. Svítilny do této linie velmi dobře zapadají a zvýrazňují sebevědomý výraz vozu. Otázka designu je vždy velmi subjektivní a GLK se nemusí líbit každému, ale na mě udělala přední maska ten nejlepší dojem. Z boku jsou tvary GLK také velmi hranaté, boční prolisy běží rovně bez jakýchkoliv vlnovek či oblouků. Také záď se prudce svažuje dolů. Velké zadní okno nejen dobře zapadá do celého konceptu, ale je jím také velmi dobře vidět dozadu. Celkově je karosérie posazena tak, aby vám nastupování a vystupování nečinilo žádné problémy a přesto jste měli dobrý nadhled, který od této kategorie vozu očekáváte.

Text celého testu najdete na stránkách časopisu Auto4Drive č. 1/2011, který je stále v prodeji na stáncích. Tento časopis si můžete také předplatit na www.auto4drive.cz.

Sdílejte tento článek na Facebooku
Předchozí článek
Následující článek