![](https://strankypromuze.cz/wp-content/uploads/2017/02/image_414_a.jpg)
Suzuki SX4 (Sport X-over for 4 seasons), zakladatel kategorie vozidel crossover, přichází po třech letech působení na trhu s modernizací.
SX4 zkombinovala kompaktní vnější rozměry karoserie s vysokým posezem řidiče pro snadné nastupování a dobrý výhled z vozu a přidala off-road výbavu pro překonávání nástrah terénu a bezpečí na zasněžených silnicích.
SX4 v provedení 4×4 disponuje systémem i-AWD (intelligent all wheel drive), který umožňuje řidiči přepnout z režimu 2WD do režimu 4WD nebo nastavit automatické zařazení pohonu 4WD. Právě vysoká variabilita systému i-AWD, která umožňuje jednak automatickou funkci přiřazování systému 4×4 nebo jeho plné zapojení v případě potřeby, tak i jeho 100% odpojení, je jednou z největších předností vozu. Díky němu SX4 dosahuje mimořádné prostupnosti v náročném terénu, vysoké míry bezpečí na kluzkých vozovkách a zároveň nízké spotřeby za standardních jízdních podmínek.
NOVÉ MOTORY
Nejzásadnější změny se odehrály pod kapotou, a to u všech dosud nabízených pohonných jednotek. Inovované motory splňující normu Euro 5 dosahují nyní výrazně lepších hodnot.
Nejpůsobivější jsou hodnoty u nového benzinového motoru o objemu 1,5 VVT (nově s variabilním časováním ventilů), u něhož klesly emise na pouhých 139 g/km a kombinovaná spotřeba činí jen 6,1 l/100 km.
Nejoblíbenější benzinový motor 1,6 VVT přináší o 9 kW vyšší výkon. Emise se snížily ze 165 na 143 g/km a spotřeba klesla z 6,8 na 6,2 l/100 km.
Obě benzinové motorizace těží z nového proměnného sání motoru, které se významnou měrou podílí na lepších výkonových parametrech. Za zmínku stojí i nové zpřevodování pětistupňové převodovky.
Původní dieselový motor 1.9 DDiS byl nahrazen motorem 2.0 DDiS s šestnáctiventilovým rozvodem. Výkon motoru se zvýšil na 99 kW, maximální krouticí moment z 280 N.m /2000 rpm na 320 N.m /1500 rmp a zároveň se snížily emise CO2 ze 166 g/km na 129 g/km. Kombinovaná spotřeba je 4,9 l/100 km.
U všech verzí je motor vybaven větším krytem s integrovaným vzduchovým filtrem a u verzí s předním náhonem byla přepracována spojovací hřídel a její uložení, které díky použití kvalitnějších materiálů zvyšuje její tuhost a pevnost. Těmito úpravami se podařilo účinněji zamezit pronikání hluku z motorového prostoru do prostoru pro cestující.
BEZPEČNOSTNÍ PRVKY
SX4 hatchback má nově s výjimkou základní úrovně výbavy GA zadní kotoučové brzdy. Díky systému ESP® (v nabídce od jara 2010) se hatchback SX4 stává jedním z nejdostupnějších komplexně vybavených automobilů z pohledu bezpečí (ABS, EBD, ESP®, 6x airbag a pohon
4×4).
Dojmy z jízdy Vám přineseme po redakčním testu tohoto vozu.