Móda pro ni, auta pro něj, a navíc romantika v Paříži

Sdílejte tento článek na Facebooku

Romantický pobyt v Paříži – ano, je to trochu klišé, na druhou stranu vždycky zabere. Chcete-li nezapomenutelným způsobem obdarovat vaši partnerku, lepší dárek nenajdete. Pokud se tam navíc vydáte ještě v červnu, užijete si navíc kromě ikonické Eiffelovky či Louvru i opravdovou francouzskou módu. Až do konce června totiž ve francouzské metropoli probíhá Paris Fashion Week®, neboli vrcholná událost světové módy. Toto prestižní setkání všech, co v módním světě něco znamenají, láká davy fashion expertů ze všech koutů světa. Nejde ale jen o ty, které móda živí, představují se zde i ikonické firmy ze zcela jiných oborů, například francouzská automobilka Peugeot. Tato značka si potrpí na styl, eleganci a modernost. V Paříži tak ukázala, že na přehlídce módních novinek má rozhodně své místo.

Slovo „móda“ pochází z francouzského „mode“. A slov týkajících se oblasti módy, které čeština přebrala z francouzštiny, je nespočet. Namátkou třeba róba, negližé, defilé, parfém, bižuterie a mnoho dalších. Výraz „haute couture“ se dokonce v mnoha jazycích ani nepřekládá, a přesto všichni vědí, co znamená. I proto se Francouzi občas tváří, že módu tak nějak vymysleli a dělají ji nejlíp na světě. Přehnané sebevědomí? Možná, nicméně je zřejmé, že Francii nejde smysl pro módu upřít. Má dokonce organizaci nazvanou Fédération de la Haute Couture et de la Mode, jejíž hlavní aktivitou je právě pořádání Pařížského týdne módy, což dělá už padesát let. Na akci představuje nadějné nové návrháře, ale také ukazuje díla světoznámých módních značek.

Letos poprvé se v Paříži na nejvýznamnější módní sešlosti objevila i francouzská automobilka Peugeot. A nepřišla sama. Vzala s sebou i svého ambasadora, jednoho z nejtalentovanějších návrhářů současné doby a zakladatele módní značky 3.PARADIS, Emerica Tchatchoua. Toho si Peugeot vyhlídl už v loňském roce, kdy ho angažoval, aby vytvořil exkluzívní módní kousek: bundu vyrobenou 3D tiskem, která mění barvu v závislosti na úhlu pohledu. Originální bunda je inspirovaná výjimečným koncepčním vozem Peugeot Inception. Tento vůz je pro francouzskou automobilku klíčový v tom, že demonstruje budoucnost nadcházejících sériových vozů Peugeot.

Nicméně extravagantní koncept na pařížském designovém týdnu neuvidíte. Za to sériové vozy, které tam značka poslala, jsou z hlediska designu to nejlepší, co Peugeot v současné době nabízí. Jedná se o sexy fastback 408, který si získal pozornost automobilového světa tím, že zkombinoval různé segmenty a dosáhl jedinečného vzhledu sportovního protáhlého kupé s vyvýšenou pozicí typickou pro segment SUV, která usnadňuje nastupování a chrání podvozek. Podobou cestou efektně skloněné zádě se vydal i nový Peugeot 3008, což je žhavá novinka v portfoliu značky. Oba modely jsou natolik esteticky výjimečné a přitažlivé, že nepochybně zajistí Peugeotu jedinečné zviditelnění v centru francouzské metropole.

A pokud budete mít chuť v přehlídce aut pokračovat, vydejte se na dlouhou procházku nejznámějším francouzským bulvárem Champs Elysées, kde najdete snad nejvíc značkových reprezentativních showroomů automobilek na světě.

Pokud letošní Pařížský týden módy nestihnete, máte ještě příležitost vypravit se tam na podzim. To se totiž koná druhá část. Zatímco tato jarní se věnuje pánské módě a Haute Couture, podzimní část se zaměřuje na dámskou módu. O to víc bude vaše partnerka nadšená! Akce začíná 23. září a potrvá do 1. října. A Peugeot a jeho ambasador Emeric Tchatchoua budou samozřejmě u toho!

Zdroj a foto: Peugeot

Sdílejte tento článek na Facebooku