V nabídce automobilových značek mají dnes modely SUV výsadní postavení. Zákazníci je žádají, kategorie těchto vozů se probojovala na první příčku prodejů, současně se ale trochu mění jejich požadavky. Nejde ani tak o velká auta do terénu, jako o pohodlné řízení, stylový vzhled a komfortní jízdu po městě a v jeho okolí. Za volantem sedí stejně často ženy jako muži, proto není divu, že se klade stejný důraz i na moderní vzhled, individuální doplňky a zajímavé detaily. To vše se chystá nabídnout novinka v portfoliu značky Hyundai – model KONA.
Na trh vstupuje bez kompromisů, nabízí totiž pohon všech kol, manuální i automatické převodovky, sofistikované jízdní asistenty a vychytávky pro zákazníky, kteří jsou zvyklí na permanentní konektivitu. Nejdříve se ale podívejme, jak KONA vypadá. Hlavní rysy definuje příď, ani ne tak prostřednictvím přední masky, ale pomocí velkých světel, která plynule přecházejí do mohutného oplastování blatníků. Současně jsou ale na horní části karoserie umístěny úzké LED světlomety denního svícení. Přední maska drží linii značky, moderní a dynamický charakter pak podtrhuje její síťovaná mřížka. Záď využívá podobného optického dělení, kdy v horní části jsou umístěny úzké zadní svítilny a v plastových lištách jsou uložena ostatní světla.
Na délku měří 4165 mm, na šířku 1800 a na výšku 1550 mm. To znamená dobré manévrování a přitom široké rozkročení pro stabilní jízdu. Dobré jízdní vlastnosti slibuje i dlouhý rozvor 2600 mm, s čímž je spojený i prostorný interiér. Světlá výška 170 mm dovolí bezpečnou jízdu po nezpevněné silnici. Barevné kombinace umožňuje střecha ve dvou různých designech, k tomu je možno vybírat ze dvou odstínů vnějších zpětných zrcátek. Spolu s výběrem laků karoserie tak dostanete širokou paletu možností.
Interiér rovněž dovoluje určitou míru osobitosti, a to mimo jiné i díky barevným detailům, které se mohou objevit kolem výdechů klimatizace, řadicí páky, startovacího tlačítka i na prošívání sedadel a volantu. Červené a limetkové doplňky navíc zahrnují barevné bezpečnostní pásy, což je detail určený obvykle sportovním a vysokovýkonným automobilům. K ovládání multimédií slouží volně stojící 8 palcový dotykový displej. Kromě odkládacích schránek a držáků pro láhve objemu 1,5 litru ocení zákazníci i velmi slušný zavazadlový prostor, který nabídne 361 litrů objemu.
Při uvedení na trh se v nabídce objevují dva benzínové motory, a to tříválec 1.0 T-GDI s výkonem 120 koní a nový čtyřválec 1.6 T-GDI s výkonem 177 koní, který poskytuje zrychlení z nuly na stovku za 7,9 sekundy. Ten se pojí s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou 7DCT. Vznětové motory přijdou na řadu o něco později, automobilka již ale avizovala, že se bude jednat o nově vyvinutý čtyřválcový turbomotor 1,6 l ve dvou výkonových verzích 115 a 136 koní. S výjimkou benzínového čtyřválce by měly mít všechny modely k dispozici pohon všech kol. U verzí s automatickou převodovkou bude mít řidič na výběr také ze dvou jízdních režimů – normální a sportovní, kdy u toho druhého se mění charakter řazení pro dynamičtější jízdu.
Svým zaměřením se chystá vůz oslovovat řidiče, kteří vyžadují nejen snadné a rychlé spojení s okolním světem, ale také ovládání prostřednictvím aplikací, na které jsou zvyklí ze svého mobilu. Nesmí tedy chybět vstupy pro externí zařízení a ovládací rozhraní, které komunikuje s oběma nejrozšířenějšími operačními systémy smartphonů. S tím souvisí i podložka pro indukční bezdrátové nabíjení telefonu, která je k dispozici. Úplnou premiéru má u značky Hyundai průhledový displej, který se vysouvá z palubní desky přímo v zorném poli řidiče. Široká je i paleta bezpečnostních systémů, které usnadňují řízení. Mezi ně patří autonomní nouzové brzdění AEB s detekcí chodců, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, asistent dálkových světel, sledování únavy řidiče, monitorování slepého úhlu a upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání.