Podoba nové generace i30 v karosářském provedení kombi byla zveřejněna s předstihem před světovou premiérou na Ženevském autosalonu 2012. Kombi je druhým členem druhé generace modelové řady i30 a doplňuje nedávno představený pětidveřový hatchback s cílem ještě víc zvětšit přitažlivost nabídky značky Hyundai v segmentu C.Elegantní kombi sdílí motory a konstrukci podvozku s výborně přijatou pětidveřovou verzí nové generace i30. Má však delší karoserii, která přináší výrazné zvětšení zavazadlového prostoru bez negativního vlivu na dynamický design modelu.
V porovnání s pětidveřovým hatchbackem byla celková délka kombi prodloužena o 185 mm na 4485 mm, což je o 10 mm víc než v případě původního kombi i30. Novinka se tak řadí mezi nejprostornější vozy v evropském segmentu C.
Objem zavazadlového prostoru vzrostl u kombi na 528 litrů z 378 litrů u pětidveřového hatchbacku. Se sklopenými zadními sedadly vzroste objem zavazadlového prostoru na více než trojnásobek, konkrétně na 1642 litrů.
Podobně jako hatchback byla i nová generace kombi i30 navržena a zkonstruována speciálně pro evropské zákazníky v evropském výzkumném a vývojovém středisku Hyundai v německém Rüsselsheimu. Kombi bylo vyvíjeno již od začátku společně s hatchbackem, což designérům umožnilo navrhnout harmonické tvary se silnou vazbou na ostatní členy rodiny Hyundai, jejichž design je inspirován elegantními fluidními tvary.
Stejně jako u pětidveřové varianty je příď odlišena od konkurence výraznou šestiúhelníkovou maskou chladiče Hyundai a světlomety, které se podobají broušenému drahokamu, avšak od střešního sloupku B dozadu se kombi od hatchbacku výrazně liší. Linie střechy je protažena dozadu nad zadní sedadla a zavazadlový prostor s možností flexibilního uspořádání. Zároveň se však směrem k zádi svažuje, čímž podporuje dynamický charakter vozu v souladu s filozofií fluidních tvarů, podle níž má i stojící vůz budit dojem pohybu.
Dynamický vzhled kombi je dále podpořen zvýrazněným prolisem, který se táhne horizontálně na bocích karoserie a zvedá se až k zadním světlům. Zadní okno zasahuje do střešních sloupků D, čímž zvětšuje množství světla v interiéru a zlepšuje výhled dozadu. Dolů protažené zadní výklopné víko propůjčuje vozu čistý vzhled a otvírá se již v úrovni nárazníku, což významně usnadňuje nakládání zavazadel.
Nová generace kombi i30 se bude stejně jako pětidveřová verze vyrábět ve výrobním závodě HMMC v Nošovicích. Dodávat se bude se stejnými trojicemi zážehových a vznětových motorů, vybavených v některých případech přímým vstřikováním paliva a nabízejících rozpětí výkonů od 66 kW (90 k) do 99 kW (135 k).