Přijíždí modernizované Audi Q7

Sdílejte tento článek na Facebooku

Audi vylepšuje premianta v segmentu rodinných SUV čistým designem a zdokonalenou technikou. Vnější design s novou přední a zadní partií zdůrazňuje charakter SUV, které boduje variabilitou a nabídkou prostoru v až sedmimístném interiéru. Světlomety HD Matrix LED včetně dodatečných laserových dálkových světel poprvé v modelu Q7 disponují digitálními světly pro denní svícení s nastavitelným světelným designem. Nabídku v oblasti osvětlení završují digitální zadní svítilny OLED se čtyřmi volitelnými designy koncových světel. Ještě výraznější individualizaci SUV mezi modely Q umožňují nová kola, barvy, ozdobná obložení a sedadla s kontrastním prošíváním. Ceny nového modelu Audi Q7 začínají od 1 897 900 Kč s DPH.

Audi Q7 přesvědčuje zákazníky na celém světě již 18 let. První SUV bylo veřejnosti představeno v roce 2005 na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem u příležitosti 25. výročí trvalého pohonu všech kol quattro s mezinápravovým diferenciálem Torsen. První generace modelu Q7 se svou vnější délkou přesahující pět metrů, třímetrovým rozvorem náprav, sedmimístným interiérem a objemem zavazadlového prostoru až 2035 litrů okamžitě postavila na vrchol segmentu SUV. Vrcholnou verzí této modelové řady bylo v letech 2008 až 2012 Q7 V12 TDI s nejvyšším výkonem 500 k a maximálním točivým momentem 1000 Nm. Verze V12 TDI byla navíc vůbec prvním vozem značky Audi, který opouštěl brány bratislavského výrobního závodu sériově s keramickými kotoučovými brzdami.

Ostatní nabídka pokrývala rozsah výkonů od 272 do 350 k pro benzinové motorizace, zatímco naftové motorizace dosahovaly až výše uvedeného výkonu 500 k. Od zahájení výroby v roce 2006 do jejího ukončení v roce 2015 se pro první generaci modelu Q7 rozhodlo více než 550 000 zákazníků.

Nový model Q7 je druhou rozsáhlou modernizací druhé generace, která byla představena v roce 2015 s řízením všech kol a v roce 2019 prošla první zásadní modernizací.

A240552_medium

Podívejme se na pohony. Nabídka začíná verzí 45 TDI quattro třílitrovým turbodieselem, který poskytuje nejvyšší výkon 170 kW (231 k) a  maximální točivý moment 500 Nm dostupný v širokém rozsahu od 1500 do 3000 otáček za minutu. Dosáhne z klidu rychlosti 100 km/h za 7,1 sekundy. Jeho nejvyšší rychlost je 226 km/h.

O stupeň výš stojí agregát 50 TDI quattro. Tato výkonnější varianta nabízí 210 kW (286 k) a točivý moment 600 Nm. Velké SUV tak zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,1 sekundy a může pokračovat v akceleraci až k nejvyšší rychlosti 241 km/h. V modelu Audi Q7 55 TFSI pracuje zážehový šestiválec se zdvihovým objemem 3,0 litru a přímým vstřikováním benzinu, který je vyladěn na nejvyšší výkon 250 kW (340 k). Tato jednotka dosahuje maximálního točivého momentu 500 Nm v širokém rozsahu otáček od 1370 do 4500. Audi Q7 s turbodmychadlem přeplňovaným zážehovým motorem zrychlí z nuly na 100 km/h za 5,6 sekundy a má nejvyšší rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h.

Všechny motory V6 v Audi Q7 poskytují dostatečnou tažnou sílu pro suverénní jízdu s přívěsem o hmotnosti až 3,5 tuny, ať se jedná o obytný přívěs nebo přepravu koní. Agregáty spolupracují s 8stupňovou automatickou převodovkou tiptronic, trvalým pohonem všech kol quattro a mild hybridním systémem.

SQ7 TFSI sází po své druhé produktové modernizaci na etablovanou jednotku 4.0 TFSI s nejvyšším výkonem 373 kW (507 k) a maximálním točivým momentem 770 Nm, rychle řadící 8stupňovou automatickou převodovku tiptronic a trvalý pohon všech kol quattro. SQ7 TFSI s tímto pohonem zrychlí z nuly na 100 km/h za pouhých 4,1 sekundy a dosahuje elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. Díky pořadí zapalování 1-3-7-2-6-5-4-8 vydává motor výrazný sportovně sonorní zvuk.

Foto: archiv Audi

Sdílejte tento článek na Facebooku