
Rok 2011 byl pro českou automobilku ŠKODA zatím nejlepším rokem v její historii – s novými rekordy dodávek zákazníkům, obratu a zisku. Počet dodávek zákazníkům vzrostl od ledna do prosince 2011 o 15,3 % na 879 200 vozů (2010: 762 600 vozů). Současně vzrostl obrat společnosti ŠKODA o 18,1 % na celkových 10,3 miliard euro (2010: 8,7 miliard euro) a poprvé tak překonal hranici 10 miliard euro.Provozní výsledek vzrostl také: 743 milionů euro odpovídá nárůstu o 66,1 % (2010: 447 milionů euro). Na následující roky je automobilka dobře připravena. Díky novým modelům a rostoucí internacionalizaci chce do roku 2018 zvýšit svůj odbyt minimálně na 1,5 milionu vozů ročně. S malým evropským vozem Citigo a kompaktním sedanem Rapid pro Indii se modelová ofenzíva značky již úspěšně rozjela.
Vozy značky ŠKODA byly v roce 2011 žádané jako nikdy předtím. Počet dodávek
zákazníkům vzrostl o 15,3 % na 879 200 vozů, což je nová rekordní hodnota. Značka přitom rostla ve všech prodejních regionech silněji než trh a téměř ve všech zemích zvýšila svůj tržní podíl. Celosvětový tržní podíl k 31.12.2011 vzrostl na více než 1,4 %.
Nejvyššího procentuálního růstu dosáhla automobilka ve východní Evropě, konkrétně 47 %. Nejsilnějším trhem v tomto regionu bylo Rusko. Prodeje značky zde vzrostly o 62,5 % na 74 100 vozů (2010: 45 600). Také v Asii došlo v roce 2011 k jednoznačnému posílení odbytu. S nárůstem prodejů o téměř 50 % prokázala ŠKODA svou dobrou kondici zejména v Indii. V Číně, která se opět stala největším trhem značky ŠKODA, vrostly dodávky o 21,9 % na zhruba 220 100 vozů.
Výrazně proti celkovému trendu se ŠKODA pozitivně vyvíjela na silně konkurenčním
západoevropském trhu. Zatímco trh poklesl o 1,5 %, prodeje mladoboleslavské
automobilky vzrostly o 8,6 %. Vozy značky ŠKODA byly žádané především v Německu,
kde odbyt vzrostl o 13 %. Stabilní byly prodeje značky ŠKODA na celkově klesajících trzích střední Evropy: i za místy složitých ekonomických podmínek zde značka dosáhla nárůstu odbytu o 1,7 %.
V České republice zůstává ŠKODA jasnou jedničkou: více než každý třetí prodaný vůz zde nese logo okřídleného šípu.
Nejprodávanějším modelem značky ŠKODA byla i v roce 2011 Octavia. Modely Octavia
jsou stabilní „páteří“ prodejů značky – jejich odbyt loni vzrostl o 10,7 % na téměř 390 000 vozů. Na druhém místě žebříčku se umístila Fabia s 267 000 prodanými kusy (plus 16,5 %).
Řada Superb v uplynulém roce poprvé prolomila hranici 100 000 vozů. Odbyt vlajkové lodi značky vzrostl o 18,1 % na téměř 117 000 vozů. Jen v Číně bylo prodáno 48 000 automobilů nejvyšší modelové řady ŠKODA.
Největší růst mezi všemi modely značky ŠKODA zaznamenalo kompaktní SUV Yeti: více než 70 000 prodaných vozů v roce 2011 představovalo nárůst o 33,7 %. Automobilka pro příští léta u tohoto modelu počítá s ročním odbytovým potenciálem přes 100 000 vozů, v neposlední řadě i s ohledem na zahájení výroby modelů Yeti v Číně a Rusku v roce 2013.
O 11,4 % se zvýšil prodej modelu Roomster. Prodáno bylo zhruba 36 000 vozů.
Vynikající start zažily šestá a sedmá modelová řada značky ŠKODA: malý vůz Citigo a indický kompaktní sedan Rapid. Model Citigo měl svou prodejní premiéru koncem roku 2011 na domácím českém trhu, od května letošního roku bude uváděn v jednotlivých evropských zemích. ŠKODA Rapid, nabízená v Indii také od konce roku 2011, dobývá pro českou značku druhý největší segment indického trhu. Krátce po svém uvedení byl Rapid na subkontinentu oceněn titulem „Rodinné auto roku 2011“.