Evropská premiéra nového modelu Lexus IS

Sdílejte tento článek na Facebooku

Na Ženevském autosalonu 2013 se v rámci evropské premiéry představila zcela nová generace modelové řady Lexus IS. Konstrukční řada IS, která bude uvedena na trh v polovině roku 2013, nyní zahrnuje provedení IS 300h – první model IS s pohonem Lexus Hybrid Drive – a dále IS 250 s pohonem zadních kol. K oběma provedením bude možné zvolit i modernizovaný paket výbavy F SPORT. Zákazníci se zájmem o prémiový vůz střední třídy považují jízdní schopnosti za nejdůležitější atribut každého sportovního sedanu. V souvislosti s novým dynamickým designem používajícím typickou masku ve tvaru vřetene bylo nové IS navrženo tak, aby nabídlo příkladné dynamické schopnosti a požitek z jízdy.

„Při vývoji nového IS jsme aplikovali zcela odlišný přístup,“ uvedl Junichi Furuyama, hlavní konstruktér modelu IS. „Namísto toho, abychom se soustředili na jednotlivé atributy ve víře, že dohromady nabídnou atraktivní jízdní vlastnosti, jsme si nejprve stanovili za cíl výjimečný požitek z jízdy, po kterém majitelé těchto vozů touží, a následně jsme se zaměřili na jednotlivé elementy, které naplnění tohoto cíle umožňují.“

„Při návrhu každého aspektu nového IS jsme se opět zaměřili na sportovní jízdní vlastnosti, agilní jízdní chování, přesnou odezvu vozu na pokyny od řidiče, maximálně komunikativní řízení a čitelnou zpětnou vazbu.“

Nové IS zaujme zcela novým interiérem, který spojuje kultivovanost a kvalitu očekávanou od každého vozu značky Lexus, včetně sportovnějšího prostředí se zaměřením na řidiče, výrazně většího prostoru na zadních sedadlech (v tomto ohledu nejprostornější vůz ve své třídě) a většího i praktičtějšího zavazadlového prostoru.

Dramatický výraz, elegantní povrchy a utažené sportovní proporce zcela nového IS dokonale odrážejí výrazný posun, kterého konstruktéři dosáhli v otázkách dynamických a jízdních schopností tohoto prémiového kompaktního sedanu značky
Lexus.

Nové IS s celkovou délkou 4 665 mm je o 80 mm delší a 10 mm širší než předchůdce. Převis vpředu se zvětšil o pouhých 10 mm, zatímco rozvor náprav narostl o 70 mm na 2 800 mm.

Zcela nový IS navazuje na novou generaci modelů GS, ES a LS, a tak se může pochlubit kultivovanou dynamikou předních partií s charakteristickou maskou chladiče ve tvaru vřetene, která tomuto kompaktnímu sedanu propůjčuje vzhled spojující dravou eleganci, efektnější image a jednoznačnější příslušnost ke značce Lexus.

Nově navržená vyskakovací kapota nabízí co nejnižší čelní profil vozidla a současně zajišťuje optimální ochranu chodců. Masku chladiče pod kapotou z obou stran lemují sdružené světlomety, zřetelně posazené o něco výše než samotná horní část masky chladiče.

Nové dynamicky pojaté sdružené světlomety podtrhují světla pro denní svícení ve tvaru „L“, typickém pro vozy značky Lexus; denní světla jsou nezávisle umístěna pod hlavními světlomety, čímž novému IS propůjčují jedinečnou a zřetelnou optickou signaturu.

Výrazná okenní čára při pohledu z boku opticky zvětšuje zadní kola a zároveň snižuje těžiště vozu. Hlavní masa kabiny se soustředí do zadní části a opticky tlačí hmotnost vozu na zadní kola ke zvýšení dojmu dokonalé trakce. K ještě vyšší míře elegance a dynamiky tohoto sedanu přispívá stoupající prolis utíkající od spodních partií karoserie přes podběhy zadních kol k zadním sdruženým světlům.

Čisté a elegantní křivky nového IS evokují vzhled kupé a ještě je zvýrazňuje lemování podběhů zadních kol, které přitahuje pozornost ke kolům a umožňuje je vysunout o 5 mm směrem ven blíže k podběhům, stejně tak jako laserem svařovaná střešní konstrukce, která spojuje střechu s podélníky rámu bez potřeby používat nevzhledné dešťové žlábky.

Sdílejte tento článek na Facebooku
Předchozí článek
Následující článek