Češi volí lokální potraviny, v Kauflandu roste počet regionálních dodavatelů

Sdílejte tento článek na Facebooku

Obchodní řetězec Kaufland začal svým zákazníkům nabízet produkty od regionálních dodavatelů ve vybraných prodejnách na podzim roku 2021. Během pouhých tří let se nabídka lokálních výrobků rozrostla do 11 krajů Česka a 75 prodejen, do kterých své produkty pravidelně vozí více než 160 regionálních dodavatelů. Cílem řetězce je rozšířit regionální sortiment do konce obchodního roku do všech krajů.

Agro Jesenice, Cyrilovy pekařské tyčinky, Milko Mandava, sirupy Kitl, limonády Bacilli či Pivovar Rohozec. Tyto a desítky dalších značek regionálních potravin a výrobců jsou příkladem úspěšných partnerství mezi českými regionálními dodavateli a obchodním řetězcem Kaufland.

Systém propojení malých lokálních výrobců se širší skupinou zákazníků prostřednictvím prodejen Kaufland funguje na modelu skutečně regionálních produktů, které jsou považovány za regionální pouze v případě, že byly vyrobeny v daném kraji, okrese či v blízkém okolí příslušné prodejny Kaufland. Dodavatelé tak mnohdy zásobují přímo prodejny ve svém nejbližším okolí a díky tomu se produkty dostávají z výroby k zákazníkovi v rekordně krátkém čase a po co nejkratší ose.

„Dlouhodobým cílem Ministerstva zemědělství je zvýšení zastoupení kvalitních, chutných a lokálních produktů na našem trhu, tedy i v obchodních řetězcích. Z tohoto důvodu resort zemědělství velmi významně podporuje menší výrobce potravin, kteří často udržují dlouhou tradici kvalitních českých potravin ve všech regionech České republiky a jsou také nositeli moderních trendů v potravinářství. Spotřebitelé určitě ocení, že podle výsledků kontrol dozorových orgánů mají tyto potraviny a potraviny ekologického zemědělství minimální počet zjištěných závad. To skutečně dokládá, že jde o jedny z nejkvalitnějších potravin,“ řekl ministr zemědělství Marek Výborný.

Díky dlouhodobému projektu podpory lokálních producentů s názvem „Z lásky k regionům“ si mohou zákazníci společnosti Kaufland vybrat z bohaté nabídky výrobků z jejich regionu, a to napříč celým sortimentem. Zákaznicky nejvyhledávanější kategorie produktů jsou lokální piva a mléčné výrobky. Vysoké popularitě se těší také nejrůznější snacky, limonády a lahůdkové zboží. Produkty jsou na prodejnách snadno rozpoznatelné díky speciálnímu logu ve tvaru hnědého srdíčka a mnohdy také díky umístění do regionálních boxů na čele jednotlivých regálů.

Kromě rozšiřování spolupráce do dalších krajů Kaufland neustále rozšiřuje síť svých regionálních dodavatelů. Společnost přitom nijak nelimituje regionální producenty po stránce výběru sortimentu a díky tomu může zákazníkům nabídnout zboží téměř ze všech kategorií – od mléčných výrobků, uzenin, lahůdek a pečiva až po med, marmelády či regionální nápoje. Důležitou podmínkou pro zahájení spolupráce je pouze splnění přísných hygienických podmínek a dodání domluveného množství produktů pro vybranou prodejnu.

Zdroj a foto: Kaufland

Sdílejte tento článek na Facebooku
Předchozí článek
Následující článek