Klasická Octavia patří v našich krajích k velmi oblíbeným modelům. Vše do ní naložíte, odvezete pohodlně rodinu na chalupu, používá se s oblibou ve firmách. Verze Scout je ale něčím jiným a nekoupí si ji každý. Pro sportovce a milovníky jízd do přírody je tím pravým.
Ve Scoutu vás jen tak něco ze silnice nesfoukne
Nová Octavia Scout je již v základní výbavě čtyřkolka. Přestože světlá výška je 179 mm, tedy o 39 mm více než u běžného typu, Scout se v zatáčkách téměř nenaklání a podle našeho subjektivního dojmu při testu se lépe ovládá a dobře drží stopu. Kromě toho vám vyšší sezení umožní lepší výhled. Délka vozu je shodná s Octavií Combi, takže při parkování vás nečekají žádné potíže, naopak si nemusíte lámat hlavu vysokými obrubníky jako u běžného vozu.
Vypadá robustně a přesto se za ní chlapi otáčejí
Karosérie sice drží novou linii řady Octavia, plastové nárazníky vpředu i vzadu však vozu dávají výrazně masivnější charakter. Do předního nárazníku jsou umístěna kulatá mlhová světla, která dodají sebevědomý výraz, dvojitá koncovka výfuku zvýší dojem dynamičnosti.
Pro sportovce benzín, pro spořivé diesel
Octavia Scout je k mání ve dvou motorizacích – nabízí se benzínový 1.8 TSI s přímým vstřikováním a výkonem 118 kW. Většina z nás však patrně sáhne po naftovém 2.0 TDI, který nabízí výkon 103 kW. Bohužel však ještě se systémem čerpadlo-tryska, takže se budete muset smířit s klasickým dieselovým zvukem motoru. Ve vyšších rychlostech nad 110 km/h však motor nabídne mnohem tišší a příjemnější projev. Se zrychlením 10,2 sekund na 100 km z vás sice neudělá závodníka, ale s nákladem lyží nebo jízdních kol na střeše se stejně do silniční rallye nepustíte. Naopak určitě oceníte v příplatkové výbavě asistent pro rozjezd do kopce, a to zejména při cestování do hor.
Uváděná kombinovaná spotřeba naftového motoru, který jsme měli v testu, je 6,4 litrů. Při redakčním testu jsme ujeli téměř 3000 km, přičemž jsme absolvovali i jízdu náročnějším terénem, jako je ostřejší stoupání a nevyhnuli jsme se ani popojíždění v kolonách. Naše průměrná spotřeba se pohybovala lehce pod sedmi litry.
Mapu máte kam dát
Zejména cestovatelé a sportovci ocení výbavu interiéru, která hýří odkládacími prostory. Horní přihrádka na brýle je téměř návyková a přesednete-li do jiného auta, budete bez ní jako bez ruky, lépe řečeno bez očí. Postranní kapsa u spolujezdce spolehlivě pojme zásobu map pro navigátora (které ovšem nebudete potřebovat, pokud si připlatíte za navigační systém) a držák nápojů uprostřed bezpečně udrží vaše cestovní osvěžení na svém místě. Pro cestování teplejšími kraji oceníte i síťku před sedadlem spolujezdce, která se dá kromě jiného využít i pro láhev s vodou větších rozměrů.
Hoďte to do kufru, vše se vejde
Vozy Škoda jsou dlouhodobě oblíbené kromě jiného i pro své pověstně rozměrné zavazadelníky. Scout samozřejmě není výjimkou a bez odporu polyká tašky, kufry, ale také hromadu redakčního nádobíčka, jako jsou stativy, fotoaparáty, objektivy a notebooky. Pokud chcete přemístit bez úhony něco placatého, určitě oceníte systém dvojitého dna, který bezpečně oddělí část prostoru od ostatního nákladu. 605 litrů zavazadlového prostoru obvykle dokonale uspokojí i náročnější cestovatele. Při sklopených zadních sedadlech však dosáhnete až úctyhodných 1655 litrů.
Technické údaje:
——————————————————————————
|Motor|1,8 TSI/118 kW |2,0 TDI PD DPF/103 kW
|Motor|zážehový, přeplňovaný turbodmychadlem, řadový, chlazený kapalinou, přímé vstřikování paliva, 2× OHC, uložený vpředu napříč |vznětový přeplňovaný, s nastavitelnou geometrií lopatek turbodmychadla, řadový, chlazený kapalinou, přímé vysokotlaké vstřikování paliva, OHC, uložený vpředu napříč|
|Maximální výkon/otáčky [kW/min-1]|118/4500–6200 |103/4000|
|Maximální točivý moment/otáčky [Nm/min-1]|250/1500–4500|320/1750|
|Vnější rozměry
|Délka [mm] |4584|4584|
|Šířka [mm] |1784|1784|
|Rozvor [mm] |2578|2578|
|Maximální rychlost [km/h] |211 |197|
|Zrychlení 0–100 km/h [s] |8,4 |10,2|
———————————————————————————
Více informací na www.skoda-auto.cz.